عصر خودرو

معاون وزیر تعاون خبر داد

پیشنهاد واگذاری پرسپولیس و استقلال به دو تعاونی سهامی عام

عصر بازار- معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از صادرات یک میلیارد و ۲۵ هزار دلاری تعاونی‌ها در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: پیشنهاد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دو تعاونی سهامی عام را با سازمان خصوصی‌سازی مطرح و طرح اولیه آن را آماده کرده‌ایم.

پیشنهاد واگذاری پرسپولیس و استقلال به دو تعاونی سهامی عام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سیدحمید کلانتری در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به آنکه اقدامات قبلی درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نتیجه نرسید، طی مذاکره‌ای که با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم پیشنهاد واگذاری این دو باشگاه به دو تعاونی سهامی عام را مطرح کردیم که سازمان خصوصی‌سازی کلیات طرح را پذیرفت و مقرر شد تا طرح اولیه خود را که هم‌اکنون آماده شده ارائه دهیم.

    وی افزود: با جمعی از بزرگان فوتبال نیز در این زمینه وارد مذاکره شدیم که استقبال کردند.

    معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: درباره باشگاه‌هایی که هواداران میلیونی دارند بهترین راهکار این است که هم مدیریت کارآمد را بر آنها به عنوان باشگاه‌های ملی و با سابقه حاکم کنیم و هم موجب دلگرمی هواداران و نشاط اجتماعی بشویم.

    کلانتری در ادامه با اشاره به صادرات یک میلیارد و 25 هزار دلاری تعاونی در هشت ماهه امسال خبر داد و پیش‌بینی کرد: این رقم تا پایان سال به یک میلیارد و 700 هزار دلار می‌رسد.

    وی همچنین از افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: قرار است از محل وجوه اداره شده رقمی معادل 40 میلیارد تومان در اختیار بخش تعاون قرار گیرد که با هماهنگی بانک‌ها مقرر شده این رقم به سقف 120 میلیارد تومان با هشت درصد کاهش نرخ به عنوان یارانه به بخش تعاون تا پایان سال اختصاص داده شود. سازمان مدیریت قول مساعد داده این رقم را تا سه برابر افزایش دهد.

    به گفته معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در سند توسعه بخش تعاون پیش‌بینی شده است و جزو تکلیف برنامه پنجم در ماده 124 بود که چون عملیاتی نشد در سند توسعه بخش تعاون دیده شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها