عصر خودرو

۲۰۱۶ چه سالی برای سرمایه گذاران است؟

عصر بازار- در هفته جاری میلادی، فدرال رزرو به طور نمادین نرخ بهره بانکی را در آمریکا برای اولین بار طی دهه اخیر افزایش داد. این اتفاق سال ۲۰۱۶ را به «سال تغییر» برای سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد کرد.

۲۰۱۶ چه سالی برای سرمایه گذاران است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از صدای اقتصاد، اقتصادهای بزرگ جهان نیز در حال شروع کردن روندی هستند که فدرال رزرو پیش گرفته است. شاید آمریکا اولین کشوری بوده است که نرخ‌های بهره سختگیرانه به سختی سنگ را کنار گذاشته اما واهمه درباره آینده چشم‌اندازهای رشد اقتصادی در کشورهای جهان باقی مانده است.

    انتظار می‌رود که انگلستان سیاست آمریکا را دنبال کند و نرخ‌های بهره را تا انتهای سال آینده افزایش دهد اما هنوز اروپا در حال کاهش دادن نرخ‌های بهره است. سرمایه‌گذاران در هر جای جهان با نگرانی به نشانه‌های تورم منفی نگاه می‌کنند؛ با وجود این که کاهش یافتن مداوم قیمت نفت می‌تواند قدرت هزینه‌های مصرفی را افزایش دهد.

    اقتصاد چین حال و روز خوشی ندارد که نتیجه بحران قیمت کالاها و سقوط بازار بورس آن است و به عنوان یک بازار نوظهور تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

    آیا این مسایل در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد؟ سرمایه‌گذاران بازار سهام برای مدتی طولانی به اوراق قرضه که یک سهام با سود مطمئن است علاقه نشان داده‌اند اما سال 2016 می‌تواند سالی باشد که آنها روش خود را تغییر می‌دهند.

    انتخابات سال 2016 در آمریکا و همه‌پرسی انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا یا حتی رییس جمهور شدن ترامپ می‌تواند برای سرمایه‌گذاران معنی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها