عصر خودرو

بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه؛

رشد مجدد قیمت‌ها در بازار فلز زرد رنگ

عصر بازار- بررسی قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نشان می‌دهد هر گرم طلا ۱۸ عیار افزایش قیمت ۶ هزار و ۸۱۰ تومانی، سکه بهار آزادی افزایش ۵۰ هزار تومانی و سکه امامی افزایش ۱۳۶ هزار تومانی داشته است.

رشد مجدد قیمت‌ها در بازار فلز زرد رنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، بررسی هفتگی قیمت طلا نشان می‌دهد هر گرم طلا 18 عیار هفته گذشته را با افزایش قیمت پشت سر گذاشت، به گونه‌ای که ابتدا هفته به رقم 236 هزار و 60 تومان آغاز کرد، در دومین روز از هفته با افت قیمت به رقم 235 هزار و 140 تومان رسید، در ادامه کاهش قیمت در سومین روز از هفته به رقم 230 هزار و 680 تومان رسید که این کمترین میزان طی هفته گذشته بوده است.


    پس از آن قیمت طلا روند صعودی به خود گرفت به گونه‌ای که در چهارمین روز با افزایش قیمت در مقایسه با روز گذشته خود معامله شد و به رقم 236 هزار و 550 تومان بازگشت.

    در روز چهارشنبه به رقم 237 هزار و 700 تومان خرید و فروش شد و در نهایت در آخرین روز از هفته با اوج گیری قیمت در رقم 242 هزار و 870 تومان مورد معامله قرار گرفت که این بیشترین رقم طی هفته گذشته بوده است.

    اختلاف قیمت اولین و آخرین روز هفته نشان دهنده افزایش 6 هزار و 810 تومانی هر گرم طلا 18 عیار طی مدت هفته گذشته بوده است.

     

    بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه

     

    قیمت سکه بهار آزادی در اولین روز از هفته به رقم 2 میلیون و 680 هزار تومان معامله شد، در دومین روز از هفته و با در پیش گرفتن روند صعودی در مبلغ 2 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش شد.

    پس از آن قیمت سکه بهار آزادی به مدت یک روز روند نزولی به خود گرفت به گونه‌ای که در تاریخ بیست و پنجم در رنج قیمتی 2 میلیون و 610 هزار تومان قیمت گذاری شد که این رقم کمترین میزان به ثبت رسیده در هفته گذشته بوده است.

    سیر صعودی قیمت سکه از روز سه شنبه آغاز و تا انتها هفته ادامه داشت به گونه‌ای که در روز سه شنبه به قیمت 2 میلیون و 660 هزار تومان، پس از آن به ارزش 2 میلیون و 700 هزار تومان و در آخرین روز از هفته به قیمت 2 میلیون و 730 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

    اختلاف قیمت سکه بهار آزادی در هفته گذشته نشان دهنده افزایش 50 هزار تومانی قیمت آن در بازار بوده است.

     

    بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه

    سکه امامی در ابتدا هفته به قیمت 2 میلیون و 857 هزار تومان فروخته شد، در تاریخ بیست و چهارم تیر ماه با افت قیمت به رقم 2 میلیون و 824 هزار تومان رسید و در ادامه همین روند نزولی به در روز دو شنبه به قیمت 2 میلیون و 745 هزار تومان رسید که این رقم کمترین میزان طی هفته گذشته به ثبت رسیده است.

    پس از آن شیب قیمت سکه صعودی شد، به گونه‌ای که در تاریخ بیست و ششم تیر ماه به بازه قیمتی 2 میلیون و 860 هزار تومان معامله شد، در ادامه همین روند در روز چهارشنبه بیست و هفتمین روز از تیر ماه در مبلغ 2 میلیون و 892 هزار و 500 تومان معامله شد.

    در نهایت در آخرین روز از هفته با افزایش قیمت به مبلع 2 میلیون و 993 هزار تومان رسید که این بیشترین رقم طی هفته گذشته بوده است.

    اختلاف قیمت اولین و آخرین روز از هفته نشان دهنده افزایش 136 هزار تومانی قیمت سکه امامی در بازار بوده است.

     

    بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه

     

    محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص نوسان قیمت طلا در هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، گفت: طی هفته گذشته قیمت جهانی طلا روند نزولی داشت و حدود 20 دلار کاهش قیمت را برای خود ثبت کرد و در بازار داخلی اوایل هفته پیش بینی‌ها به با توجه به واگذاری سکه‌های روند نزولی برای بازار طلا و سکه بود.

    وی افزود: بازار با توجه به آغاز واگذاری‌های سکه پیش فروشی انتظار می‌رفت با افزایش عرضه رو به رو شود، اما این سکه‌ها وارد بازار نشدن و افزایش عرضه صورت نگرفت به همین خاطر شاهد افزایش قیمت در روزهای پایانی هفته بودیم.

    کشتی آرای عنوان کرد: در کنار افزایش تقاضا برای خرید در بازار شاهد نوسانات نرخ ارز نیز بودیم که این عامل نیز در تغییر قیمت ها تاثیر گذار بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو