عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

جمع‌آوری نقدینگی سرگردان راهکار خروج اقتصاد از التهاب

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در شرایط فعلی تنها راهکار ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور، جمع آوری نقدینگی است.

جمع‌آوری نقدینگی سرگردان راهکار خروج اقتصاد از التهاب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، محمد عزیزی با انتقاد از وضعیت فعلی اقتصاد، گفت: در شرایط فعلی نقدینگی بالا در دست مردم بازارهای مختلفی را درگیر التهاب قیمتی کرده است. نماینده مردم ابهر، خرمدره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی مانند گذشته تمایل مردم برای سپرده گذاری نزد بانک ها را افزایش می دهد، افزود: در شرایط فعلی باید نقدینگی از دست مردم خارج شود تا حباب قیمتی ایجاد شده در بازارهای مختلف فروکش کند.

    وی با تاکید بر اینکه سپرده گذاری نزد بانک ها تبعات خاصی را نیز به دنبال دارد، تصریح کرد: شاید با این سیاست سرمایه ها از تولید سلب شود اما به طور حتم تبعات آن کمتر از ادامه وضعیت فعلی و نابسامانی هر روزه بازار ارز، سکه، طلا و مسکن است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دغدغه دیگری که در حوزه افزایش نرخ سود بانکی وجود دارد افزایش نرخ بهره بانکی در حوزه تسهیلات دهی است، گفت: دولت در این حوزه باید با حمایت از بخش تولید یارانه ای را به بانک ها در این راستا اختصاص دهد.

    عزیزی با تاکید بر اینکه ما به التفاوت افزایش نرخ بهره بانکی باید از سوی دولت تامین شود، افزود: با تامین بخشی از بهره تسهیلات اعطایی بانک ها به تولید از سوی دولت نگرانی تولیدکنندگان نیز از افزایش نرخ سود بانکی کاهش می یابد.

    وی با بیان اینکه در بودجه های سنواتی به ویژه بودجه 97 کل کشور بر ضرورت اعطای یارانه ای به بانک ها در راستای ارایه تسهیلات ارزان به تولید دیده شده است، تصریح کرد: دولت باید در این راستا به قانون عمل کرده و از انحراف منابع جلوگیری کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایط فعلی که نقدینگی رها شده عامل اصلی التهاب قیمتی در بازار است راهی جز ایجاد انگیزه در مردم برای سپرده گذاری نزد بانک ها و ساماندهی نقدینگی نداریم.

    برچسب ها