عصر خودرو

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی خبر داد:

پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی برای صادرات

عصر بازار- رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه تسهیلات به بخش خصوصی برای رونق تولید و صادرات در جریان است، گفت:‌ برداشت ۳ میلیارد دلاری از منابع ما براساس تکلیف بودجه امسال است.

پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی برای صادرات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مرتضی شهیدزاده در مورد اینکه گفته شده سال 96 بالغ بر 2.3 میلیارد دلار و امسال نیز 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، اظهار داشت: براساس تبصره 4 و 18 قانون بودجه تکالیفی بر عهده صندوق توسعه ملی گذاشته شده که با اذن رهبری بوده و غیر از تکلیف بودجه هیچ برداشتی از صندوق وجود نداشته است.

    رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد تدابیر ویژه دولت برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی مصوبه نداشته است، گفت: ستاد نمی‌تواند مجوزی برای برداشت منابع به ما بدهد و فقط باید رهبری اجازه چنین کاری بدهند و یا اینکه از طریق مجلس اقدامی صورت بگیرد. مثل موارد خاصی که وجود دارد و به عنوان تسهیلات به دولت ارائه می‌شود. هیچ کس بدون اذن رهبری نمی‌تواند یک دلار از منابع صندوق را برداشت کند.

    وی در مورد اجرای تکالیف بودجه‌ای بیان داشت: هنوز آیین نامه‌های تبصره 4 و 18 بودجه ابلاغ نشده و پرداختی وجود ندارد. البته تسهیلات به بخش خصوصی در حال پرداخت است که با نگاه به تولید و صادرات خواهد بود.

    شهیدزاده افزود: از نوسان ارزی درآمد صندوق افزایش نمی‌یابد، چون دلار به ریال تبدیل نمی‌شود.

    برچسب ها