عصر خودرو

نوسان بازارها با اظهارات ترامپ در خصوص نرخ بهره

عصر بازار- حضور رئیس جمهور آمریکا در شبکه سی ان بی سی و درخواست وی از بانک مرکزی برای اتمام برنامه سیاست های محرک پولی، موجب نوسان شدید شاخص ها در بازار آسیا شد.

نوسان بازارها با اظهارات ترامپ در خصوص نرخ بهره
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بازارهای آسیایی در معاملات روز جمعه با سردرگمی معاملات را آغاز کردند در حالی که روند نسبتا کمرنگ معاملات در بازارهای آمریکا یکی از عوامل اصلی نوسان در بازارهای آسیایی عنوان شد.

    حضور رئیس جمهور آمریکا در شبکه سی ان بی سی و درخواست وی از بانک مرکزی برای اتمام برنامه سیاست های محرک پولی، موجب نوسان شدید شاخص ها در بازار آسیا شد.

    ترامپ با انتقاد به عملکرد بانک مرکزی این کشور به سی ان بی سی گفت : از این که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نرخ بهره را افزایش بدهد هیچ واهمه ای ندارم اما احساس می کنم که بانک مرکزی با افزایش نرخ بهره، آمریکا را در دچار ضرر و زیان های جبران ناپذیری می کند و عملا این کشور را با بانک مرکزی اتحادیه اروپا و ژاپن در تقابل قرار می دهد .

    وی گفت: هر وقت نرخ بهره را در آمریکا بالا ببریم، آنها(اتحادیه اروپا و ژاپن) تمایل پیدا می کنند تا نرخ بهره شان را بیشتر افزایش دهند. من از این بابت راضی نیستم ولی این آزادی را به فدرال رزرو داده ام تا بهترین تصمیم را بگیرند.

    در این میان، شاخص قیمت دلار با افت 0.1 درصدی رو به رو شد و نرخ بازده اوراق 10 ساله آمریکا افزایش 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

    در بازارهای آسیایی، شاخص شانگهای چین رشد 2.1 درصدی را از آن خود کرد و توانست از روند منفی چند روز گذشته خارج شود.

    نیکی ژاپن با افت 0.2 درصدی همراه شد در حالی که نرخ مصرف کننده در ژاپن با رشد 0.8 درصدی رو به رو شد.

    شاخص کاسپی کره جنوبی رشد 0.4 درصدی داشت و بورس هنگ کنگ با افزایش 0.8 درصدی شاخص اصلی معاملات را ادامه داد.

    اس اند پی در استرالیا 0.3 درصد مثبت شد و شاخص اصلی بورس تایوان نیز روند مثبت 0.8 درصدی را از آن خود کرد.

    اما در بازارهای کالایی، افزایش قیمت نفت خام و نفت وست تگزاس در پی اعلام عربستان مبنی بر کاهش میزان تولیدات در ماه آگوست به ثبت رسید.

    ادیب الأعلمی نماینده سعودی در سازمان اوپک در بیانه ای اظهار داشت که عربستان پیش بینی می کند که صادرات نفت این کشور در ماه آگوست 100 هزار بشکه در روز کاهش یابد .

    این اظهارات عربستان موجب افزایش  قیمت نفت شد و نفت برنت را با رشد 0.3 درصدی مواجه ساخت. به این ترتیب هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی معادل 72 دلار و 83 سنت معامله شد.

    قیمت نفت وست تگزاس نیز با افزایش 0.06 درصدی مواجه شد و هر بشکه از این کالا معادل 68 دلار و 28 سنت به معامله رسید.

    در این بین، قیمت طلا نیز با کاهش 0.1 درصدی رو به رو شد و هر اونس یک هزار و 222 دلار معامله شد.

    برچسب ها