عصر خودرو

مالک آمازون با ۱۵۰ میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین فرد جهان شد

عصر بازار- مالک آمازون با دارایی خالص ۱۵۰ میلیارد دلار در جایگاه نخستین فرد ثروتمند جهان قرار گرفت.

مالک آمازون با ۱۵۰ میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین فرد جهان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، در حال حاضر ثروت خالص «جف بزوس» مدیر عامل آمازون برای اولین بار به 150 میلیارد دلار رسید که از مجموع ثروت «بیل گیتس» مدیر عامل مایکروسافت و «لاری پیج» مدیرعامل گوگل بیشتر است.

    در همین حال سهام آمازون برای هشتمین روز متوالی با سیر افزایشی  0.5 درصد یا معادل 9.46 دلار افزایش در هر سهم روبرو شد و اکنون هر سهم شرکت آمازون یکهزار و 822 دلار و 49 سنت است.

    در سال جاری میلادی ارزش سهام آمازون بیش از 55 درصد افزایش پیدا کرده که بیش از 50 میلیارد دلار به دارایی خالص این شرکت در کمتر از 7 ماه افزوده است. این موضوع باعث شده که «بزوس» از سال 1982 میلادی به بعد، اکنون ثروتمندتر از هر کس دیگری در جهان باشد.

    همچنین ارزش بازار آمازون در حال حاضر بیش از 890 میلیارد دلار است که در آستانه عبور از ارزش بازار شرکت اپل، ارزشمندترین شرکت جهان است.

    در سال 1999 میلادی ثروت «بیل گیتس» به 100 میلیارد دلار رسید که امروز در حدود 149 میلیارد دلار است؛ اما ثروت خالص «بیل گیتس» با 93.6 میلیارد دلار او را در جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان قرار داده است.

    بر پایه این گزارش، دارایی خالص «برک شایر» مدیر عامل «وارن بوفت» 83 میلیارد دلار، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک 83 میلیارد دلار و «آمانیکو اورتگا» مالک «زارا» 75 میلیارد دلار است که به ترتیب در جایگاه سومین تا پنچمین فرد ثروتمند جهان قرار می‌گیرند.

    برچسب ها