عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

راه اندازی بورس ارز اطمینانی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه راه اندازی بازار مشتقه ارز؛ بازار ارز را به تعادل می رساند گفت: در کنار این مساله ایجاد ثبات در قیمت ارز، ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را هموار کرده و می تواند بیماری اقتصادی را با شفاف سازی نرخ ها از بین ببرد.

راه اندازی بورس ارز اطمینانی برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شورای عالی بورس بر راه اندازی بازار مشتقه ارز تاکید بسیار داشته و دارد، عنوان کرد: از گذشته تاکنون موضوع بازار مشتقه ارز در همه محافل اقتصادی فعالان بازار مطرح بوده است و رسیدن آن به این مرحله ماحصل تلاش های گسترده متولیان و دست اندرکاران آن است .

    وی افزود: به طور قطع با راه اندازی این بازار مشتقه در کشور ما شاهد اطمینان بخشی بیشتر سرمایه گذاران خارجی و داخلی در بازار هستیم .

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این بازار، قیمت‌ها را شبیه بازار سهام، شفاف و فعالیت دلالان ارز را مختل خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه به لحاظ عملکرد، بازار مشتقه ارز شبیه به بورس کالا و دیگر بورس ها خواهد بود، اظهار داشت: با راه اندازی بورس ارز می توانیم از فساد بازار و رانتی که به جیب دلالان ارز سرازیر می شد، ‌جلوگیری کنیم و آن را به اقتصاد کشور و جیب مردم برگردانیم و از تمام نوساناتی که در طول این سالها دچار تشویش بازار ارز شده جلوگیری کنیم.

    این کارشناس بورس و سرمایه با اشاره به اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی خواهان ارز دولتی هستند تا به قیمتی پایین تر واردات را انجام دهند، تصریح کرد: مسئولان بازار سرمایه با راه اندازی بورس ارز، از طرفی بازار ارز را به تعادل می رسانند و از طرف دیگر با ایجاد ثبات در قیمت ارز، ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را هموار خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: بازار مشتقه ارز متناسب با نرخ بازار از نوسانات جلوگیری خواهد کرد و بیماری اقتصادی را با شفاف سازی نرخ ها از بین خواهد برد و در این بازار، مشتریان، ارز را از کارگزاران بورس ارز خریداری می‌کنند و احتمال عرضه دلار تقلبی نیز به صفر می‌رسد.

    به گفته وی ایجاد هر نوع شفافیت در بازارهای اقتصادی تبعات مثبت و قابل قبولی دارد که به مروز زمان می توان اثر بخشی آن را در آن بازار و سایر بازارهای اثر پذیر مشاهده کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها