عصر خودرو

سئول واردات غیرقانونی ذغال سنگ از کره شمالی را بررسی می کند

عصر بازار- کره جنوبی می گوید مساله ورود دو فروند کشتی حامل ذغال سنگ به این کشور را که از کره شمالی بارگیری شده است، پیگیری می کند.

سئول واردات غیرقانونی ذغال سنگ از کره شمالی را بررسی می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، از کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از 'نوه کیو دوک' سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت که این مساله در حال بررسی است و با هر خطایی برخورد خواهد شد.
    همزمان وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است دو فروند کشتی سال گذشته با بار ذغال سنگ از کره شمالی وارد این کشور شده است.
    بر اساس این گزارش ابتدا محموله های ذغال سنگ در ماه های جولای و سپتامبر از بندر 'وون سان' کره شمالی به بندر 'کولمسک' روسیه بارگیری شده و از آنجا به کشتی هایی با پرچم پاناما انتقال یافته و سپس به مقصد کره جنوبی بارگیری شده است.
    این کشتی ها سپس بار مذکور را در ماه اکتبر در دو مرحله به بنادر 'اینچیون' و 'پوهانگ' انتقال داده اند گفته می شود فقط یکی از این کشتی ها که به پوهانگ رفته 5 هزار تن بار ذغال سنگ داشته است که ارزشی معادل 325 هزار دلار دارد.
    سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت بر اساس اطلاعات موجود، بازجویی از کسانی که در انتقال این محموله ها دست داشته اند، شروع شده است و کره جنوبی اجازه نقض تحریم ها را نمی دهد.
    بر اساس قطعنامه 2371 شورای امنیت سازمان ملل، صادرات مواد معدنی از کره شمالی از جمله ذغال سنگ ممنوع است.
    کره شمالی اگرچه در حال مذاکره با آمریکا و کره جنوبی بر سر خلع سلاح شبه جزیره و همچنین صلح در منطقه است اما سئول و واشنگتن اعلام کرده اند تا تحقق این موارد از تحریم ها و فشارها بر این کشور کاسته نخواهد شد.

    برچسب ها