عصر خودرو

تداوم ریزش شاخص فرابورس

عصر بازار- فرابورس ایران معاملات روز گذشته خود را با افت شاخص به پایان رساند. بر این اساس دیروز شاخص کل این بازار با افت ۸/ ۵ واحدی (معادل ۸/ ۰ درصد) تا سطح ۷/ ۱۲۰۹ واحدی عقب‌نشینی کرد. با احتساب افت روز گذشته آیفکس، بازدهی این نماگر از ابتدای سال تاکنون به ۳/ ۱۰ درصد محدود شد.

تداوم ریزش شاخص فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، رصد معاملات روز گذشته فرابورس ایران، نشان‌دهنده بیشترین تاثیر منفی بر شاخص از سوی نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و تولید نیروی برق دماوند در مجموع به میزان 4/ 4 واحد است. در مقابل اما نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت لاوان و آهن و فولاد ارفع مانع از افت بیشتر آیفکس شدند.

    در مجموع طی معاملات روز سه‌شنبه، فعالان بازار شاهد جابه‌جایی حدود 202 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 274 میلیارد تومان در بازارهای چندگانه فرابورس بودند. از این میزان بازارهای اول و دوم در مجموع دادوستد 148 میلیون سهم به ارزش حدود 38 میلیارد تومان را به خود اختصاص دادند. بیشترین رشد قیمت در این روز به نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بینالود، تولید و صادرات ریشمک، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد و کشت و صنعت قیام اصفهان رسید. در آن سوی بازار اما نماد معاملاتی شرکت‌های زرین معدن آسیا، افرانت، هتل پارسیان کوثر اصفهان و شیر پاستوریزه پگاه گلستان شاهد بیشترین کاهش قیمت روزانه بودند.

    فرابورس ایران روز سه‌شنبه برای پنجمین روز متوالی شاهد تغییر مالکیت به سمت معامله‌گران عمده بازار بود. به این ترتیب دیروز شاهد تغییر مالکیت حدود 10میلیون سهم به ارزش حدود 245 میلیون تومانی به نفع معامله‌گران حقوقی بود. در این میان نماد معاملاتی شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود بیشترین مشارکت بازیگران حقیقی را به خود دید. بررسی تغییر مالکیت این شرکت طی روز معاملاتی گذشته حکایت از جابه‌جایی حدود 6 میلیون و 400 هزار سهم «زبینا» به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی بازیگران حقوقی به حقیقی دارد. پس از آن نیز «ریشمک» شاهد بیشترین تغییر مالکیت به نفع معامله‌گران حقیقی به ارزش 620 میلیون تومان بود. در آن سوی بازار نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی شاهد بیشترین تغییر مالکیت سهام به نفع حقوقی‌ها بود. بر این اساس دیروز حدود 4 میلیون سهم «سمگا» به ارزش 795 میلیون تومان از سبد سهام معامله‌گران حقیقی به پرتفوی حقوقی‌ها منتقل شد.

    در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز دیروز حدود 2 میلیون و 400 هزار ورقه به ارزش 214 میلیارد تومان در 884 نوبت معاملاتی مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین در این روز شاهد معامله حدود 986 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در 763 نوبت معاملاتی به ارزش 808 میلیارد تومان بودیم. «اخزا»ها در این روز در محدوده قیمتی 58 تا 99 هزار تومان نوسان کردند. بیشترین رشد قیمت در این روز به «اخزا610» اختصاص پیدا کرد. متوسط نرخ سود موثر اسناد خزانه اسلامی در سطح 8/ 27 درصد قرار گرفت.


     

    برچسب ها