عصر خودرو

مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ایران تلنت :

نخستین مرجع آنلاین حقوق و دستمزد ایران رونمایی شد

عصر بازار- مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ایران تلنت تاکید کرد: با ایجاد فضای امن برای ارتباط آنلاین کارفرمایان و کارجویان در تلاش برای‌ ایجاد شفافیت و درنهایت عدالت در حوزه حقوق و دستمزد در رده های مختلف شغلی هستیم.

نخستین مرجع آنلاین حقوق و دستمزد ایران رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ،آسیه حاتمی در نشست خبری رونمایی از نخستین مرجع آنلاین حقوق و دستمزد ایران (IranSalary.com) با بیان اینکه ایران تلنت به عنوان اولین سایت استخدامی ایران، حدود 16 سال پیش متولد شد، گفت: تمرکز این سایت استخدام متخصصان و مدیران در شرکت های خوب ایرانی و خارجی است.

    وی افزود: در دوران فعالیت این شرکت با خلاءهای بزرگی روبرو شدیم که کارفرمایان و کارجویان با آن مواجه بودند، مهم ترین آن خلاء ها، اطلاعات در حوزه حقوق و دستمزد بود که در این زمینه مشکلاتی وجود داشت.

    حاتمی تاکید کرد: از 5 سال قبل از طریق ارسال پرسشنامه ای به ارزیابی حقوق و دستمزد شاغلان پرداختیم و نتیجه ارزیابی ها را به صورت گزارش منتشر کردیم. در زمستان 96 بیش از 130 هزار نفر از مدیران و کارشناسان در این ارزیابی شرکت کردند و اطلاعات حقوق و دستمزد خود را در اختیار این مجموعه قرار دادند.

    وی با تاکید بر اینکه گروه های شغلی مختلف را در رده های متفاوت مورد ارزیابی قرار دادیم و اطلاعات واقعی بازار کار را به کارفرمایان و شاغلان ارائه می دهیم گفت: به دلیل اعتمادی که کاربرانمان به ایران تلنت به عنوان یک مجموعه مستقل دارند توانستیم در این عرصه نیز به موفقیت دست یابیم.

    مدیر عامل و بنیانگذار شرکت ایران تلنت در ادامه خبر داد: امسال پلتفرم آنلاینی را به نام IranSalary ایجاد کردیم که تمام اطلاعات حقوق و دستمزد را در رده های شغلی مختلف دارد و زمانی که فردی به آن مراجعه می کند می تواند متناسب با اطلاعاتی که نیاز دارد دیتاهای تخصصی را دریافت کند.

    حاتمی در عین حال بیان داشت: در این سایت کسانی که می خواهند از دانشگاه وارد بازار کار شوند می توانند از ابزاری با عنوان مسیر شغلی استفاده کنند تا با استفاده از این ابزار با گزینه های شغلی پیش رو پس از فارغ التحصیلی در رشته های مختلف آشنا شوند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر دیتاهای به دست آمده از شاغلان تمام وقت و افراد تحصیل کرده جمع آوری شده است افزود: سعی کردیم با استفاده و گردآوری اطلاعات افراد، متغیرهای مختلف را در حوزه ها و شغل های متفاوت مورد ارزیابی قرار دهیم .

    وی در بخشی از سخنان خود به اضافه کردن امکانات جدیدی در سایت Iransalary.com در ماه های آتی اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم که قابلیت ها و ابزارهای مختلفی را به این سایت اضافه کنیم که شرکت ها بتوانند وضعیت پرداختی های خود را با بازار کار و شرکت های مشابه خود مقایسه کنند.

    وی با اشاره به اینکه اتفاقات جدیدی تا پایان تابستان سال جاری در سایت Iransalary.com رقم خواهد خورد ادامه داد: در گزارشات تحلیلی ارائه شده در سایت، شرکت ها به راحتی می توانند خودشان را با یکدیگر مقایسه کنند و به اطلاعات مفیدی دست یابند.

    همچنین در این مراسم جواد محجوب، رییس هیات مدیره انجمن صنفی مدیران و مشاوران منابع انسانی اظهار داشت: تا به امروز بخش بزرگی از برآورد حقوق و دستمزد در حوزه منابع انسانی به صورت شهودی انجام می شده که مابه ازای آن مستندی وجود نداشته است، با شکل گیری این سایت می تواند مرجعی برای ایجاد شفافیت اطلاعات در زمینه حقوق و دستمزد ایجاد شود.

    وی در عین حال بیان داشت: یکی از مهم ترین گزینه هایی که می تواند به منابع انسانی در هر سازمانی کمک کند بحث حقوق و دستمزد است که اطلاعات موجود در سایت می تواند به عنوان مکانیزمی باشد که مدیران منابع انسانی بتوانند از آن کمک بگیرند و عاملی تاثیرگذار در ایجاد عدالت بیشتر محسوب شود.

    مدیر عامل و بنیانگذار شرکت ایران تلنت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه مجوزهای لازم را از تمامی مراجع ذیصلاح دریافت کرده ایم گفت: دارایی این وب سایت اطلاعات و دیتاهای آن است و طبیعی است در به روز بودن آن ها اهتمام لازم را داشته باشیم.

    حاتمی در پایان به نمونه ای از تحلیل های به دست آمده از داده های سایت اشاره کرد که گویای روندهای مختلف بازار کار بود .وی ادامه داد: تفاوت حقوق دریافتی بانوان در قیاس با آقایان در رده های کارشناسی به طور متوسط 24 درصد اختلاف داشت و آقایان 24 درصد بیشتر از بانوان دریافتی دارند و در رده های مدیریتی نزدیک به 50 درصد است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو