عصر خودرو

۱۵ مرداد؛

آخرین مهلت اعلام شماره شبا برای سهام عدالت

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی سازی: ۷ میلیون نفر از مشمولان دریافت سهام عدالت هنوز شماره شبای خود را اعلام نکرده اند.

آخرین مهلت اعلام شماره شبا برای سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صداوسیما ،میر علی اشرف ­پورحسینی افزود: از 47 میلیون نفر مشمول سهام عدالت که در قید حیات هستند تا کنون کمتر از 40 میلیون نفر شماره شبای خود را اعلام کرده اند و حدود 7 میلیون نفر همچنان در طی 15 ماه گذشته تماسی با سامانه دریافت شماره شبا نداشته اند.

    وی گفت: از روز شنبه سایت دریافت شماره شبای سازمان خصوصی سازی دوباره برای دریافت شماره حساب مشمولان شروع به کار خواهد کرد و این فرصت که آخرین فرصت اعلام شماره شبا می باشد تنها تا 15 مرداد برقرار است.

    پورحسینی ضمن تصریح بسته شدن سایت دریافت اطلاعات مشمولان فوت شده در هفته گذشته افزود: از 16 تیر فرصتی برای وراث فوت شده سهام عدالت فراهم شد تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ارائه مدارکی که از قبل تعیین شده بود اطلاعات خود را وارد کنند تا سازمان خصوصی سازی امکان واریز سود سهام عدالت افراد فوت شده را به حساب وراثشان داشته باشد اما در هفته اول شروع این طرح به دلیل کمبود آموزش دفاتر منتخب پیشخوان برای انجام این طرح توقفی در اجرای آن ایجاد شده تا با آموزش های بیشتر مشکلات دریافت مدارک در این دفاتر برطرف شود و به زودی دوباره طرح دریافت اطلاعات وراث مشمولان فوت شده را در این دفاتر اجرا کنند.

    وی ضمن اعلام این نکته که در سال 97 تمامی بنگاه های دولتی حداقل یک بار به مزایده گذاشته خواهند شد گفت: ابتدای سال 97 تعداد بنگاه های دولتی واگذار نشده 631 مورد برآورد شد که تا کنون در مزایده هایی که برگزار شده چهار بنگاه واگذار شده است.

    رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: برنامه این سازمان این است که تا انتهای سال 97 تمامی 631 بنگاه دولتی در اختیار این سازمان را به بخش خصوصی واگذار کند.

    پورحسینی تأکید کرد: البته یکی از مشکلات این سازمان برای واگذاری ها، همان مسأله قدیمی مقاومت در برابر واگذاری است که باعث شده سازمان خصوصی سازی امسال هم همچون سالهای گذشته مجبور به صرف نیرویی مضاعف برای واگذاری بعضی بنگاه ها کند.

    وی گفت: البته همه بنگاه ها دارای این مقاومت نیستند و بسیاری از آنها در هنگام واگذاری با همکاری های مالکین فعلی و وزیران دولت همراه هستند اما در همین لحظه می توانم اعلام کنم که تعداد بنگاه هایی که می توانیم آنها را قیمت گذاری کرده و عرضه کنیم اما به دلیل مقاومت مراحل اداریشان کند انجام می شود بسیار زیاد است.

    برچسب ها