عصر خودرو

گزارش درآمد شرکت ها، بازارهای اروپا را زمین زد

عصر بازار- بازارهای اروپایی در آخرین ساعات معاملاتی با افت شاخص های آتی آمریکا همراه شدند و روند نزولی را در پیش گرفتند.

گزارش درآمد شرکت ها، بازارهای اروپا را زمین زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، افت اغلب شاخص ها در بازارهای آسیایی در پی ادامه انتشار گزارش های درآمد شرکت ها و همچنین انتظار برای تصمیم گیری نهایی در خصوص سیاست های ارزی بزرگترین اقتصاد دنیا، با افت همراه شدند.

    قیمت سهام شرکت های مخابراتی و تکنولوژی بیشترین افت را در میان دیگر صنایع در شاخص استاکس 600 در اروپا به ثبت رساندند درحالی که شاخص آتی اس اندپی 500 ، داوجونز و نزدک با روند نزولی بسیار شدیدی مواجه شدند.

    کاهش قیمت سهام نتفلیکس در پی اعلام پیش بینی رشد منفی بیشترین سهم را در منفی شدن شاخص های آمریکا بر عهده داشت.

    در بازارهای آسیایی،شاخص های ژاپن پس از پشت سرگذاشتن تعطیلات رسمی و در نخستین روز معاملاتی توانستند رشدی نسبی را از آن خود کنند در حالی که، تضعیف قیمت ین به پایین ترین میزان نسبت به ماه ژانویه موجب افت شاخص ها در بازار ژاپن شد.

    فصل گزارش درآمد شرکت ها و همچنین انتظار برای تصمیم نهایی در خصوص سیاست های ارزی موجب افت شدید اعتماد به بازار در هفته جاری شده است.این در حالی است که روابط تیره تجاری بین قدرت های بزرگ نیز سایه شومی برای مراودات اقتصادی کشورهای دنیا قلمداد می شود .

    گزارش های پرنوسان شرکت ها به خصوص دویچه بانک و بانک آمریکا ، پیش بینی ها در خصوص روند حیانی این دو بانک بزرگ را دچار تزلزل کرده است . از سوی دیگر نتفلیکس نیز با کاهش میزان کاربران و کاهش فروش رو به رو بوده است و افت قیمت سهام را در پی انتشار گزارش عملکرد خود شاهد بود.

    این روند موجب شد در بازارهای اروپایی شاخص یورواستاکس 600 با افت 0.2 درصدی همراه شود و شاخص فیوچرز اس اندپی 0.2 درصد کاهش یابد.

    شاخص بازارهای نوظهور با کاهش 0.4 درصدی رو به رو شد در حالی که فوتسی لندن توانست در آخرین دقایق معاملاتی 0.1 درصد رشد کند.

    داکس آلمان نیز با 0.1 درصد رشد آخرین ساعات معاملاتی را در مدار مثبت به پایان رساند اما کک فرانسه افت 0.05 درصدی را از آن خود کرد.

    در بازار آسیا، تنها شاخص های منطقه ژاپن صعودی بودند و نیکی ژاپن با رشد 0.4 درصدی و تاپیکس با افزایش 0.8 درصدی مواجه شدند.

    در سوی دیگر، شاخص اصلی بورس هنگ کنگ 1.1 درصد افت کرد و شاخص CSI با افت 0.5 درصدی مواجه شد.

    برچسب ها