عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد :

رشد نقدینگی بالای ۲۰ درصد باید کنترل شود

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد : رشد نقدینگی بالای ۲۰ درصد باید کنترل شود.

رشد نقدینگی بالای ۲۰ درصد باید کنترل شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، حسین میرشجاعیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور وارد یک جنگ اقتصادی شده به لزوم اتخاذ آرایش دفاعی اشاره کرد و افزود: شوک های سال 97 را که بررسی کنیم نشان می دهد که رشد نقدینگی بالای 20 درصد باید کنترل شود و این بخش به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند.

    معاون وزیر اقتصاد بیان داشت: ما از حوزه تصمیمات عجولانه در حال فاصله گرفتن هستیم و باید برای تحریم های 90 و 120 روزه آماده شویم، در رفتارها تغییر ایجاد کنیم و بدانیم در بخش تورم و نفت مشکلاتی خواهیم داشت.

    وضعیت فعالیت کسب و کارهای نوین

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت فعالیت کسب و کارهای نوین و استارتاپ ها گفت: این مشاغل در حال حاضر دارای مشکلات فراوانی هستند و نوعی تضاد با مشاغل سنتی وجود دارد.

    معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: با وجود مسائلی که در این بخش وجود دارد اما منافع آن به مردم رسیده و این موارد در بخش حمل و نقل نیز قابل مشاهده و رصد است.

    وی در ادامه افزود: یکی از موانع این فعالیت ها فیلتر شدن و مقابله با آنها در کشور است و یکی از مشکلات این است که این مشاغل باید با هم متحد شوند تا یک صدا از آنها شنیده شود.

    به گفته وی، برخی دستگاه ها برای کنترل این فعالیت ها تمایل دارند ولی هیات مقررات زدایی با آن شدیدا مخالف است.

    آینده FATF
    میرشجاعیان در ادمه درباره آینده FATF گفت: ایران  و کره شمالی در لیست سیاه مانده اند و به عقیده من کشور از نپیوستن به آن متضرر می شود و در عین حال دولت در این زمبنه تلاش خود را ادامه می دهد.

    معاون وزیر اقتصاد به نوسانات بازار ارز و تلاش مردم برای حفظ ارزش دارایی های خود نیز اشاره کرد و اظهار داشت : انتقال اسکناس در اثر تحریم به ایران مشکل شده و به همین دلیل کسبه سعی می کنند خود را با این وضعیت منطبق کنند.

    ارزیابی سیاست گذاری ارزی دولت

    همچنین وی به سیاست گذاری دولت و نرخ گذاری 4200 تومانی دلار اشاره کرد و افزود: دولت تلاش کرد از ایجاد تورم در اثر آزادسازی نرخ ارز دور شود و باید اذعان کرد که در شرایط تحریم بازار کارکرد اصلی خود را از دست می دهد و باید سطح مداخلات دولت افزایش یابد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو