عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهان؛

سهام آسیایی با سقوط قیمت نفت افت کرد

عصر بازار- با سقوط سنگین قیمت نفت پس از بازگشایی بنادر نفتی لیبی و نرم‌تر شدن مواضع آمریکا در مورد ایران، سهام آسیایی افت کرد. در بازار ارز، دلار پیش از اولین شهادت رییس فدرال‌رزرو، تثبیت شد.

سهام آسیایی با سقوط قیمت نفت افت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز سه‌شنبه، با سقوط سنگین قیمت نفت پس از بازگشایی بنادر نفتی لیبی و نرم‌تر شدن مواضع آمریکا در مورد ایران، سهام آسیایی افت کرد. در بازار ارز، دلار پیش از اولین شهادت رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول در کنگره، تثبیت شد.

    در معاملات دیشب، شاخص داوجونز 0.2 درصد بالا رفت اما اس‌اندپی 500 پس از این که سقوط قیمت نفت و افت سهام انرژی، جهش بخش مالی را خنثی کرد، 0.1 درصد پایین‌تر بسته شد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه به غیر از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، که در 2 جلسه قبلی خود سود کرده بود، 0.5 درصد افت کرد.

    سهام چین که دیروز با داده‌های اقتصادی نه‌چندان خوب، افت کرده بودند، امروز هم به کاهش ارزش خود ادامه دادند. کامپوزیت شانگهای 0.7 درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ 0.9 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

    سهام استرالیا 0.4 درصد و کوسپی کره‌جنوبی 0.2 درصد افت کردند، درحالی‌که نیکی ژاپن خلاف جهت حرکت کرد و 0.5 درصد رشد کرد.

    در معاملات دیشب، با بازگشایی بنادر نفتی لیبی، نرم‌تر شدن مواضع آمریکا در قبال تحریم ایران که از زبان وزیر خزانه‌داری بیان شد و احتمال افزایش تولید روسیه و سایر تولیدکنندگان بزرگ، قیمت نفت به شدت سقوط کرد.

    در بازار ارز، نرخ دلار با 0.1 درصد رشد نسبت به روز قبل، در برابر سبد ارزهای مهم جهان به 94.587 واحد رسید.

    دلار روز دوشنبه پیش از جلسه شهادت رییس فدرال‌رزرو، جرومی پاول، 0.25 درصد از رکورد دو هفته‌ای 95.241 واحد خود پایین‌تر آمده بود.

    در برابر ین، دلار افت 0.2 درصدی دیروز خود را با رشدی 0.2 درصدی جبران کرد و دوباره به نرخ 112.48 ین بازگشت که نزدیک به بالاترین سطح 6 ماهه 112.80 ین است.

    پاول روز سه‌شنبه( به وقت امریکا) در برابر کمیته بانکی سنا درباره سیاست اقتصادی و پولی خود شهادت خواهد داد و روز چهارشنبه هم در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، شهادت خود را تکرار خواهد کرد.

    برچسب ها