عصر خودرو

مجری طرح دانه‌های روغنی :

پیش‌بینی تولید ۳۲۰ هزارتن کلزا در سال جاری

عصر بازار- مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که تولید کلزا با رشد ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۲۰ هزارتن برسد.

پیش‌بینی تولید ۳۲۰ هزارتن کلزا در سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا اظهار کرد: تاکنون 300 هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر 900 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

    وی از پرداخت 70 درصد مطالبات کلزاکاران خبر داد و گفت: با توجه به آنکه بخشی از مطالبات مناطق سردسیر باقی مانده، انتظار می رود که در هفته های آتی به حساب کشاورزان واریز شود.

    مهاجر با اشاره به اینکه تولید کلزا نسبت به مدت مشابه سال قبل 85 درصد رشد داشته است، بیان کرد: با توجه به میزان تولید کلزا در سال جاری پیش بینی می شود که 450 میلیون دلار صرفه جویی ارزی ناشی از کاهش واردات داشته باشیم.

    مجری طرح دانه های روغنی با بیان اینکه برداشت کلزا این هفته به پایان می رسد، افزود: امسال پیش بینی می شود که تولید کلزا با رشد 90 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 320 هزارتن برسد.

    مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کشت سایر دانه‌های روغنی گفت: با توجه به خشکسالی پیش رو، سطح زیر کشت سویا بسیار محدود است، اما  درمابقی دانه های روغنی نظیر آفتابگردان،کنجد و گلرنگ به دلیل نیاز کم به آب مشکلی نداریم.

    به گفته وی، با وجود آب بر بودن کشت سویا در نظر داریم که آن را به خوزستان ببریم تا با استفاده از بارندگی آب مورد نیاز آن تامین شود.
    دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی تراریخته و غیر تراریخته بودن کنجاله سویا و ذرت باشند

    مهاجر در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سوال که با وجود تأیید واردات تراریخته ذرت و سویا از سوی برخی مسئولان، نظر شما در این باره چیست، بیان کرد: با توجه به آنکه کنجاله سویا و ذرت تولیدی در آرژانتین و برزیل عمدتا تراریخته است؛بنابراین دستگاه های متولی نظیر استاندارد و وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند که ذرت و سویا وارداتی از آرژانتین و برزیل تراریخته است یا خیر؟

    این مقام مسئول ادامه داد: البته بنده در حیطه کاری خود اجازه نمی دهم که کشت تراریخته ای صورت گیرد.

    وی در پایان  با بیان اینکه بنده اطلاع دقیقی از تراریخته یا غیرتراریخته بودن ذرت و سویا وارداتی نداریم، تصریح کرد: سازمان استاندارد،وزارت بهداشت و اداره گمرگ باید پاسخگوی واردات تراریخته باشند و در صورت اجازه قانون این کار را انجام دهند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو