عصر خودرو

یک عضو فراکسیون امید مجلس :

دولت با مروری بر ظرفیت‌های کشور نقشه راه اقتصادی را تعریف کند

عصر بازار- یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دولت با مرور بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور و تنگناهایی که پیش روی کشور قرار دارد نقشه راه اقتصادی را تبیین کند.

دولت با مروری بر ظرفیت‌های کشور نقشه راه اقتصادی را تعریف کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، جلال میرزایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با  هیات دولت و تاکید ایشان بر ضرورت تهیه نقشه راه اقتصادی بیان کرد: دولت برای تهیه نقشه راه  اقتصادی  باید مروری بر روی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور و تنگناهایی که در شرایط فعلی پیش روی کشور قرار دارد داشته باشد. آثار تحریم‌ها را باید مد نظر قرار دهد و با در نظر گرفتن تمام این مسائل نقشه راهی برای برون رفت وضعیت اقتصادی فعلی تهیه کند.

    وی در ادامه گفت: دولت باید در این زمینه پیشگام باشد اگر نیاز به قانونگذاری است و یا مانعی قانونی پیش روی دولت است مجلس می‌تواند به دولت کمک کند. به عنوان مثال اگر دولت در حوزه بانکی و پولی مشکل دارد می‌تواند لایحه‌ای به مجلس بیاورد.

     میرزایی افزود: این نقشه  راه باید با استفاده از نظر صاحب‌نظران و به ویژه کسانی که در خصوص تحریم‌ها تجربه دارند و از همه طیف‌های مختلف تهیه شود. اگر ما به دنبال تعریف مفاهیم و برگزاری جلسات مختلف برویم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. تهیه نقشه راه نیازمند یک نگاه عملی است. ما عمدتا مسائل را به خوبی مطرح می‌کنیم اما راهکارهایی که ارائه می‌دهیم سنخیتی با مسائل ندارد.

    نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: دستگاه ها و نهادهای دولتی باید از حالت فعلی فاصله بگیرند و از ظرفیت‌ها و امکانات نهادهای مختلف باید استفاده شود. صدا و سیما نیز باید مسائل را آنطور که واقعیت دارد منعکس کند. زمانی که صدا و سیما زحمات چند دستگاه و نهاد را به یک دستگاه نسبت می دهد سایر بخش‌ها انگیزه خود را از دست می دهند. رهبری نیز در سخنان خود اشاره کردند که صدا و سیما و دستگاه‌های تبلیغاتی عملکرد دولت را به درستی بازگو کنند و نقد منصفانه داشته باشند.

    میرزایی تصریح کرد: صدا و سیما نباید با یک نقد غیر منصفانه مسئله را بزرگ‌نمایی کند و به  ناراضایتی‌ها در جامعه دامن بزند. بلکه باید امکانات دولت را آنطور که واقعیت دارد بیان  کرده و سپس نقد منصفانه داشته باشد.

    وی با اشاره به نکات دیگری که مقام معظم رهبری  به آنها اشاره داشتند اظهار کرد: ایشان در خصوص سیاست خارجی مطرح کردند که یک تحرک عملیاتی باید ایجاد شود و روابط با شرق و غرب باید تقویت شود. این امر باید مورد توجه کسانی باشد که دغدغه رهبری را برای اعتماد به آنها مبنا قرار داده و می خواهند رابطه با اروپا را تضعیف کنند. مقام معظم رهبری فرمودند جز آمریکا روابط با شرق و غرب باید تقویت شود. البته عملکرد دولت آمریکا باعث  این نگرش نیز شده است چرا که مقام رهبری در زمان مذاکرات و در هنگام برجام صراحتا اعلام کردند اگر آمریکا به تعهدات خود عمل کند برجام می تواند مبنایی برای مذاکره به منظور حل مسائل دیگر باشد، اما آمریکایی‌ها خود کنار رفتند و دیگر  نمی‌توان به آنها به سادگی اعتماد کرد.

    میرزایی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری گفتند که مدیران باید تصویری کارآمد داشته باشند، لذا دولتمردان باید در شرایط فعلی دقت ویژه‌ای داشته باشند. در همه کشورها اتخاذ تصمیمات کلان در دست دولت است. دولت اگر ضعفی نشان دهد آن زمان حل کردن مسائل سخت می‌شود. نکته ای دیگر که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند ضرورت روحیه قوی و عزم راسخ مسئولان برای حل مشکلات است. مشکلی که ما امروز در ارتباط با برخی مدیران  داریم این است که عده‌ای از آنها اختیارات خود را نادیده می‌گیرند و به جای ارائه راه‌کار می‌گویند کاری از دست ما ساخته نیست. این افراد باید کنار بروند و کار را به کسانی بسپارند که نسبت به مسائل شناخت دارند.

    برچسب ها