عصر خودرو

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس :

ناگزیر به رشد سقف وام مسکن هستیم

عصر بازار- نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن، گفت: مهار قیمت ها در بازار همسو با رشد تسهیلات می تواند در توازن عرضه و تقاضا و ساماندهی نرخ ها تاثیرگذار باشد.

ناگزیر به رشد سقف وام مسکن هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، سیداحسن علوی با انتقاد از وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: کاهش ارزش تسهیلات مسکن در قیاس با ماه های قبل، خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه را سخت کرده است.

    نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در گذشته رقم تسهیلات مسکن بیش از 50 درصد ارزش ملک را پوشش می داد، افزود: اکنون با حبابی شدن نرخ مسکن پوشش دهی تسهیلات به کمتر از 25 درصد رسیده که ادامه این رویه بی رغبتی مردم برای اخذ وام را منجر می شود.

    وی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک‌ها می تواند قدرت تسهیلات دهی آنها را افزایش دهد، تصریح کرد: مجلس در زمان بررسی بودجه 97 با افزایش سرمایه بانک ها به ویژه بانک مسکن موافقت کرده تا به این ترتیب تحولی در بازار رخ دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه افزایش سقف تسهیلات باید همسو با بیشتر شدن زمان بازپرداخت آنها باشد، گفت: دولت در ارایه تسهیلات مسکن باید بیشتر نقش حامی داشته و به مثابه ارایه یارانه عمل کند.

    علوی با بیان اینکه کاهش سهم تسهیلات مسکن در قیمت نهایی خانه ساخت و ساز را نیز با وقفه مواجه کرده است، افزود: دولت باید ضمن تجدید نظر در رقم تسهیلات مسکن بانک‌های بیشتری را به این حوزه برای وام دهی وارد کند تا از انحصار خارج شده و مردم به راحتی بتوانند از حمایت‌های مالی استفاده کنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر که قیمت مسکن در یک بازه زمانی یک ساله بیش از 2.5 برابر رشد داشته رقم تسهیلات نیز به همین میزان باید افزایش یابد در غیر اینصورت نرخ ها باید به یک سال قبل برگردد.

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست های مستمر کمیسیون عمران مجلس با مسئولان دولتی در راستای ساماندهی بازار مسکن، گفت: در هفته آتی به طور حتم نشستی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی برای اتخاذ راهکاری برای اثرگذاری بیشتر تسهیلات مسکن بر وضعیت بازار برگزار خواهد شد.

    برچسب ها