عصر خودرو

در سه ماهه اول سال جاری ؛

ترانزیت ۱.۳ میلیون تن کالای غیرنفتی در بندر شهید رجایی

عصر بازار- در سه ماهه اول سال جاری، ۱۹ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۷۵۱ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

ترانزیت ۱.۳ میلیون تن کالای غیرنفتی در بندر شهید رجایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، اله مراد عفیفی پور؛  درباره وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، گفت: در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 97، شاهد تخلیه و بارگیری 19 میلیون و 578 هزار و 751 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بودیم.

    وی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی را بالغ بر 13 میلیون اعلام کرد و افزود: همچنین طی این مدت، 6 میلیون و 536 هزار تن فرآورده‌های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی حجم صادرات کالا‌های غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 8 میلیون و 872 هزار و 794 تن اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد 3،8 درصدی داشته است.

    عفیفی پور عنوان کرد: طی فصل بهار سال جاری، 724 هزار و 149 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی با استفاده از کشتی‌های کوچکتر به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ شد.

    وی از ترانزیت بالغ بر یک میلیون و 323هزار تن و کابوتاژ 9 هزار و 474 تن کالای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، واردات یک میلیون و 773 هزار تن از اینگونه کالا‌ها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید که کاهش 30 درصدی را نشان می‌دهد.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو میلیون و 143 هزار و 352 تن فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور صادر شد که شاهد رشد 14،8 درصدی در این بخش از عملیات بندری بودیم.

    به گفته عفیفی پور، ترانزیت اینگونه فرآورده‌ها نیز با ثبت حجم عملیات 15 هزار و 437 تن، رشد 100 درصدی داشته است.

    وی اظهار کرد: طی این مدت، بیش از چهار میلیون تن فرآورده نفتی، کابوتاژ و بالغ بر 333 هزار تن نیز از طریق این بندر وارد شد که کاهش 53درصدی داشته است.

    افزایش 5درصدی کشتی‌های ورودی به بندر

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار ترافیک دریایی در حوضچه‌ها و اسکله‌های بندر شهید رجایی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شدند. همسنجی این تعداد از تردد شناور‌ها به بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش 4،7 درصدی است.

    عفیفی‌پور در انتها خاطر نشان کرد: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، 844 فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو