عصر خودرو

رتبه اعتباری ترکیه باز هم کاهش یافت

عصر بازار- موسسه رتبه‌بندی فیچ به دلیل افزایش کسری حساب جاری، افزایش نرخ تورم و عدم اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی، رتبه اعتباری ترکیه را باز هم کاهش داد.

رتبه اعتباری ترکیه باز هم کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، به دنبال کاهش 0.2 درصدی ارزش لیر که بیشترین کاهش هفتگی این ارز از زمان بحران جهانی سال 2008 است، موسسه رتبه بندی فیچ رتبه اعتباری ترکیه را از " BB+" به " BB " کاهش داد. این موسسه در بیانیه ای اعلام کرد: سیاست‌های اقتصادی در ماه‌های اخیر غیر منظم شده است و اقداماتی که پس از انتخابات ماه ژوئن صورت گرفته است نیز باعث افزایش نااطمینانی ها شده است. شرایط محیطی در حال حاضر به گونه ای است که مانع از اوج گیری اقتصاد می‌شود.

    این هفته پس از آن که رجب طیب اردوغان- رئیس جمهور ترکیه- داماد خود را بر منصب وزارت دارایی این کشور نشاند، ارز ملی این کشور تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. اردوغان گزینه های حزبی خود را جایگزین مدیران قبلی که دارای اعتبار خوبی در بازارهای ترکیه بودند کرده است.

    کسری حساب جاری ترکیه در حال حاضر به 6.1 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2018 رسیده است که به گفته موسسه فیچ، این امر ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و مصرف خانوارها است. تورم پیش نگر ترکیه در ماه ژوئن با رسیدن به 15.4 درصد، در بالاترین سطح 15 سال اخیر خود قرار دارد و فیچ پیش بینی کرده است تورم امسال و سال آینده ترکیه نیز 2 رقمی باشد.

    برچسب ها