عصر خودرو

افت بورس به کانال ۶۱ هزار واحد؛

سقوط ۴۱۳ واحدی شاخص/ سقوط قیمت نفت و خاتمه پی‌ام‌دی بازار را سرخ پوش کرد

عصر بازار- امروز بیست و هشتم آذرماه در حالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳ واحد کاهش یافت که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، انتظار می‌رفت با پایان پرونده پی‌ام‌دی ایران در شورای حکام و امید به رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌ها، بازار روزهای بهتری داشته باشد.

سقوط ۴۱۳ واحدی شاخص/ سقوط قیمت نفت و خاتمه پی‌ام‌دی بازار را سرخ پوش کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز شنبه در اولین روز کاری هفته جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 413 واحد کاهش به 61 هزار و 734 واحد رسید و شاخص به کانال 61 هزار واحد سقوط کرد. بازار امروز در حالی با سقوط شدید همراه بود که اخبار خوش پایان پرونده پی‌ام‌دی از هفته پیش انتظار رشد بازار را به وجود آورده بود. همچنین روند افت قیمت جهانی نفت همچنان ادامه دارد و قطعا کاهش قیمت این فرآورده بخش بزرگی از بورس را تحت تاثیر منفی قرار داده است.
    امروز در بورس اوراق بهادار تهران تنها 32 هزار و 455 معامله انجام شد که بدین ترتیب ارزش معاملات به بیش از هزار و دویست و بیست میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش کل بازار نیز بیش از 2 میلیون و 670 هزار و 141 میلیارد ریال شد. با این روند در بازار امروز بیش از 420 میلیون و 501 هزار سهم جابه‌جا شد.
    همچنین بررسی شاخص‌های گروه‌های صنعتی بازار امروز نشان‌ می‌دهد، در مجموع گروه وسایل ارتباطی 19 درصد بازده منفی داشته و 812 واحد افت کرده است. به این ترتیب شاخص زراعت نیز دچار 5 درصد کاهش در شاخص و 380 واحد افت شده است. در همین راستا فقط گروه‌های محصولات چوبی، دستگاه‌های برقی و ابزارهای پزشکی شاهد افزایش در شاخص بوده‌اند.
    در بازار امروز نمادهای شپنا، شبندر وفملی بیشترین تاثیر را بر شاخص داشته‌اند که هر سه این نمادها منفی بوده‌اند. همچنین پر بیننده‌ترین نمادهای امروز به ترتیب شاوان، شتران و دی بودند که این نمادها هم مانند اکثر نمادها قرمز پوش بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها