عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس :

افزایش سرمایه بانک‌ها با استمهال از صندوق توسعه ملی

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت افزایش سرمایه بانک ها تاکید کرد و گفت: استمهال از صندوق توسعه ملی دست بانک ها برای تسهیلات دهی به بخش تولید را باز می کند.

افزایش سرمایه بانک‌ها با استمهال از صندوق توسعه ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، شهباز حسن پور بیگلری ، با تاکید بر ضرورت حمایت از بانک ها در راستای افزایش سرمایه آنها، اظهار داشت: با توجه به نوسانات اخیر بانکی حمایت از افزایش سرمایه آنها می تواند قدرت تسهیلات دهی را در شبکه بانکی افزایش دهد.

    نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ما بانک محور است و افزایش سرمایه آنها باید مدنظر قرار بگیرد، افزود: به طور حتم در محدودیت های مالی ارایه تسهیلات روند کُند پیدا کرده و حتی متوقف خواهد شد.

    وی با اشاره به نقش تعیین کننده تسهیلات بانکی در توسعه اقتصادی کشور و رونق تولید ادامه داد: با توجه به رکودی که در حوزه تولید رخ داده و مشکلاتی در بازپرداخت تسهیلات به وجود آمده به نوعی کفایت سرمایه بانک های ما از استاندارد خود کمتر شده، از اینرو مشکلات عدیده ای در حوزه بانکی رخ داده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک ها به هر طریق ممکن، تصریح کرد: طبق اسناد بالادستی  به بانک های دولتی مجوز داده شده که ضمن اینکه از بنگاه‌داری فاصله بگیرند و تمام منابع و مصارفی را که در این حوزه ها سرمایه گذاری کرده اند را بفروشند و به موضوع افزایش سرمایه خود بپردازند.

    وی با بیان اینکه بانک های دولتی اجازه دارند که با فروش اموال برخی از دستگاه ها به افزایش سرمایه خود اقدام کنند، گفت: افزایش سرمایه بانک ها تراز تجاری آنها را افزایش می دهد. حسن پور بیگلری تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک ها به کفایت سرمایه آنها کمک کرده و به نوعی اعتبارسنجی آنها در رنکینگ بانک های دنیا موجب می شود که بتوانیم نسبت به جذب سرمایه های خارجی در حوزه های بانکی اقدام کنیم.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید از منابع سپرده هایی که در صندوق توسعه ملی موجود است و از سایر سپرده هایی که ما می توانیم به صورت اهرمی برای این حوزه استفاده کنیم، در راستای افزایش سرمایه بانک ها اقدام کنیم.

    برچسب ها