عصر خودرو

اولین رشد هفتگی در ۵ هفته‌ گذشته

رشد ۴ درصدی سنگ‌آهن جهانی

عصر بازار- در پی بهبود قیمت فولاد و افزایش تمایل خریداران چینی به خرید سنگ‌آهن، محموله‌های ارزان این محصول در بازار به فروش رفت و سنگ‌آهن برای اولین بار در پنج هفته اخیر با رشد هفتگی مواجه شد. هرچند با وجود رشد ۴ درصدی،‌ سنگ آهن همچنان زیر قیمت ۴۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شود.

رشد ۴ درصدی سنگ‌آهن جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت کالای اساسی فولادسازی، توسط عرضه مازاد جهانی و سقوط تقاضای فولاد در بازار بزرگ چین به شدت ضربه خورده و طبق گفته تحلیلگران در کوتاه مدت رشد پایداری مشاهده نخواهد شد. نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که با این اوصاف، قیمت سنگ‌آهن برای سومین سال متوالی با سقوط مواجه خواهد شد و این افت قیمتی احتمالا به سال آینده و سال‌های بعد نیز کشیده خواهد شد.

    هر تن سنگ‌آهن 62 درصد برای تحویل به بندر تیانجین چین با رشدی 0.8 درصدی در آخرین روز هفته گذشته،‌ 38 دلار و 50 سنت معامله شد. این در حالی است که سنگ‌آهن با ثبت سومین روز رشد خود در چهار روز اخیر رشدی 4 درصدی را در پایان هفته به ثبت رساند.
       
    سنگ‌آهن در هفته گذشته قیمت 37 دلاری را تجربه کرد، سطحی که پایین‌ترین مقدار آن از سال 2008 بوده است.
       
    یک معامله‌گر سنگ‌آهن مستقر در شانگهای اعلام کرد: «شرکت‌های معدن‌کار در این هفته محموله‌های خود را با قیمتی بالاتر از هفته گذشته به فروش رساندند که این امر ناشی از بهبود قیمت فولاد چین بوده است. با این حال به نظر من  انتظار نمی‌رود بازسازی بزرگی در بازار نرخ دهد، اغلب کارخانه‌ها همچنان در حال زیان‌دهی هستند.»
      
    در بورس شانگهای، هر تن میلگرد،‌ با رشدی 1.7 درصدی یکهزار و 712 یوان (264 دلار) معامله شد.
       
    بانک ANZ در یادداشتی اعلام کرد: «با توجه به عدم بهبود در تقاضای زیرساختی و مسکن چین، رشد موجود در قیمت فولاد دوام چندانی نخواهد داشت.‌»
       
    با این وجود معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 2.2 درصدی روبرو شد و قیمت‌ها در بورس سنگاپور نیز تقویت شد. کش کمال،‌ تحلیلگر مالی شرکت سوکدن اعلام کرد: «ممکن است در پایان سال 2016 شاهد بهبود قابل‌توجهی در قیمت سنگ‌آهن باشیم.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها