عصر خودرو

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهار کرد:

اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه حسابداران است

عصر بازار- در همایش بزرگداشت روز حسابدار، علی صالح آبادی وجود اخلاق حرفه ای برای ایجاد اعتماد عمومی را مهم ترین نیاز این حرفه عنوان کرد.

اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه حسابداران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار»، در مراسم برگزداشت روز ملی حسابدار که در دانشگاه الزهرا برگزار شد‏‌، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات به بررسی جایگاه اخلاق حرفه ای در حسابداری و حسابرسی پرداخت.

    در این مراسم صالح آبادی اظهار کرد: در تعاریف اخلاق، اخلاق فردی‏، درونی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. آنچه در مقام مقایسه حسابداران و حسابرسان حایز اهمیت است‏‌،‌ اخلاق اجتماعی است. در این مورد اخلاق حرفه ای شامل درستکاری، بی طرفی و مسئولیت پذیری مورد توجه قرار می گیرد.
    او افزود: البته ممکن است گاهی اوقات موضوعاتی مانند منافع شخصی‏‌ و یا تحت فشار قرار گرفتن‏ باعث کتمان حقیقت شود. گاهی اوقات نیز ممکن است به دلیل اعتماد بیش از حد‏ حقیقی دچار خدشه شود. به هر حال اخلاق حرفه ای در ایجاد اعتماد عمومی به حسابداران کلیدی ترین موضوع در این حرفه است.
    رییس سابق سازمان بورس خاطرنشان کرد: محصول کار حسابداران‏، یک گزارش مالی است. اگر در این گزارش دهی‏‌، اخلاق حرفه ای مدنظر قرار نگیرد، اعتماد عمومی شکل نمی گیرد. اعتماد عمومی مهمترین سرمایه حسابداران است.
    صالح آبادی در ادامه تصریح کرد: ورود افراد غیر متخصص به حرفه حسابداری‏، یکی از مهم ترین آسیب های این حوزه است. قوانین و مقررات و ضمانت اجرایی و وضع استانداردهای حرفه ای نیز در خصوص اهمیت دارد. همچنین لازم است گزارش های حسابداران برای اطمینان بیشتر توسط افراد مستقل مورد بازبینی و اظهار نظر قرار بگیرد. زیرا فضای جامعه به شکلی است که اگر فقط موسسه در گزارش دهی اشتباه کند‏، کل حرفه زیر سوال می رود. به همین دلیل دقت برای گزارش دهی در جایگاه اول قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها