عصر خودرو

رویترز گزارش داد

کسی در بازار جهانی از نفت آمریکا استقبال نمی‌کند

عصر بازار- آمریکا در آستانه لغو ممنوعیت ۴ دهه ای صادرات نفت خام خود قرار دارد اما نفت خام آمریکا در بازاری که با فزونی عرضه مواجه است، با اقبال چندانی خواجه نخواهد شد.

کسی در بازار جهانی از نفت آمریکا استقبال نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، به نظر می رسد که آمریکا در آستانه لغو ممنوعیت 4 دهه ای صادرات نفت خام خود قرار دارد.

    این اقدام بخشی از یک توافق انجام شده بین رهبران کنگره در اواخر روز سه شنبه برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا تا ماه سپتامبر است. طرح هزینه ای 1.15 تریلیون دلاری که در طی 2 هفته گذشته به صورت غیرعلنی مورد چانه زنی و مذاکره قرار گرفته، و در بر دارنده لغو ممنوعیت صادرات نفت خام آمریکاست، هرچند دلخواه اوباما نیست،  اما وتوی این طرح برای رئیس جمهور آمریکا دشوار خواهد بود.
    به گفته قانونگذارانی که در مذاکرات حضور داشته اند، این طرح همچنین شامل  اعطای انگیزه های مالیاتی برای توسعه انرژی های بادی و خورشیدی است و این تا حدودی یک پیروزی برای اوباما و سایر دموکرات ها محسوب می شود. پس از اعلام این خبر، سهام شرکت های خورشیدی رشد قابل توجهی را شاهد بود.
    آزاد سازی صادرات نفت آمریکا یک پیروزی برای صنعت نفت آمریکا و جمهوری خواهان خواهد بود که معتقدند این ممنوعیت متعلق به تحریم نفتی اعراب در دهه 1970 است.
    شرکت های اکتشاف و تولید نفت، که عمدتا با بدهی های چند میلیارد دلاری مواجه اند، و پس از کاهش 60 درصدی قیمت نفت برای پیش گیری از ورشکستگی ناگزیر از تعطیلی برخی سکوهای حفاری خود شده اند، صادرات نفت به خارج از آمریکا را روزنه امیدی برای خود می دانند.
    اما، با توجه به اینکه تولید نفت آمریکا هم اکنون رو به کاهش است و قیمت نفت به پایین ترین رقم ها در 7 سال گذشته رسیده، تجار می گویند، نفت خام آمریکا در بازاری که با فزونی عرضه مواجه است، با اقبال چندانی خواجه نخواهد شد.
    برخی دموکرات ها در سنا می گویند، لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا فرصت های شغلی را در بخش پالایش نفت به خطر خواهد انداخت و فعال شدن سکوهای حفاری بیشتر به محیط زیست آسیب خواهد زد، اما هیدی هیتکمپ سناتور جمهوری خواه از این آزادسازی حمایت کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها