عصر خودرو

دعوت از فعالان اقتصادی الجزایر

مصاحبه وزیر راه با روزنامه پرتیراژ کشور الجزایر

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی در روز دوم سفر به کشور الجزایر با دو روزنامه و شبکه تلویزیونی این کشور به نام‌های الشروق و البلد مصاحبه‌هایی جداگانه انجام و به سؤالات این رسانه‌ها پاسخ داد.

مصاحبه وزیر راه با روزنامه پرتیراژ کشور الجزایر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  موج، عباس آخوندی، رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر، در دومین روز سفر به الجزایر مدیران و خبرنگاران 2 روزنامه پرتیراژ کشور الجزایر را به حضور پذیرفت و به سؤالات سیاسی و اقتصادی این دو رسانه پاسخ داد.
    آخوندی در گفت‌وگو با روزنامه الشروق که بیش از 500 هزار نسخه در روز تیراژ دارد، درباره مواجهه ایران با تروریسم و داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال مبارزه با تروریسم بوده است و در طول این سال‌ها زخم‌های فراوانی از تروریسم خورده است. بر همین اساس ایران هیچ‌گاه با گروه‌های منفور تروریسم و به‌ویژه داعش سر سازش نداشته و قاطعانه مبارزه کرده و این نکته از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مشخصه‌های انقلاب اسلامی ایران است.
    وی گفت: امروز کشورهای اسلامی از تروریسم داعش بسیار در رنج هستند و فجایع عظیمی در برخی کشورهای اسلامی از جمله یمن، سوریه، عراق، لیبی و افغانستان در حال رخ دادن است و معتقد هستم کشورهایی نظیر ایران و الجزایر می‌توانند با همکاری و رایزنی‌های گسترده خود برای حل این مسائل و کاهش آلام مسلمانان راهکار پیدا کنند.
    وزیر راه و شهرسازی همچنین در گفت‌وگو با روزنامه و شبکه تلویزیونی البلد که عنوان سومین روزنامه پرتیراژ الجزایر را دارد، گفت: ایران از توانمندی‌ها و تجربیات بسیاری در زمینه‌های راه‌سازی و مسکن‌سازی، کشاورزی و تکنولوژی‌های نوین برخوردار بوده و قادر است این دانش و تجربه را به طرف الجزایری انتقال دهد.
    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر گفت: همین‌جا از فعالان اقتصادی و بخش خصوص کشورتان دعوت می‌کنم که به ایران بیایید و از نزدیک دستاوردهای ایران را مشاهده کنید.
    وزیر راه و شهرسازی همچنین به اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی، مأموریت داد تا مقدمات این بازدید را فراهم و همچنین تفاهم‌نامه‌ها و توافقات بین بخش خصوص دو کشور را پیگیری کند.
    هیأت اعزامی وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه و هماهنگ‌کننده مذاکرات نشست‌ها و اجلاس شامل دکتر آخوندی، رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر، دکتر اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و تأمین مالی و شهرام اجتهادی، معاون مدیرکل حوزه وزارتی، است.
    لازم به ذکر است عدم وجود پرواز مستقیم بین دو کشور، مشکل حمل‌ونقل و عدم وجود خط مستقیم کشتیرانی و عدم ارائه خدمات و تسهیلات بندری به کشتی‌های با پرچم ایران همانند کشتی‌های الجزایری برخی از مشکلات و موانع همکاری ایران با کشور الجزایر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها