عصر خودرو

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۳۷ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

قیمت نفت اندکی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»  به نقل از رویترز، افزایش حجم ذخایر نفتی و بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا در این هفته موجب شده تا قیمت نفت تحت فشار باشد.

    با این حال در معاملات امروز قیمت نفت اندکی افزایش داشته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت، امروز با 9 سنت افزایش، به 35 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 43 سنت افزایش داشت و به 37 دلار و 49 سنت رسید.

    آوتار ساندو، تحلیلگر فیلیپ فیچرز در سنگاپور با اشاره به روند نزولی قیمت نفت طی هفته جاری گفت: «این یک داستان معمول است. ما نفت زیادی در بازار داریم و تقاضا ضعیف است... همه چیز نشان از کاهش قیمت دارد.

    هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی خود قرار دارند: نفت خام آمریکا کاهش 2.2 درصدی و نفت برنت افت 2 درصدی.

    بر اساس آمارها، تجار خود را برای قیمت های پایین تر از این در سال آینده آماده می کنند و انتظار دارند قیمت نفت خام آمریکا در ماه فوریه به 30، 25 و حتی 20 دلار برسد.

    از ماه فوریه، فصل اوج تقاضا برای سوخت جهت گرمایش در نیمکره شمالی کم کم پایان می یابد و این منجر به افت تقاضا برای انرژی و سوخت در فصل های بهار و تابستان خواهد شد.

    بسیاری انتظار دارند نفت ایران در سه ماهه نخست امسال به طور کامل به بازار برگردد. این موضوع احتمالا سبب خواهد شد مازاد عرضه در بازار از میزان کنونی هم بالاتر رود.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 4.8 میلیون بشکه افزایش داشته، در حالی که پیش بینی تحلیلگران کاهش حجم ذخایر بود.

    فیث بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی روز جمعه در سنگاپور گفت: «قیمت های فعلی نفت مرا نگران می کند، زیرا این قیمت ها به معنای افت سرمایه گذاری در پروژه های جدید نفتی است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها