عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز

گاز را به هر قیمتی به پروژه‌های LNG خارجی اختصاص نخواهیم داد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: ما حاضر نیستیم با هر قیمتی گاز را به پروژه‌های احتمالی LNG خارجی بدهیم، اما برای اینکه بتوانیم وارد بازار جهانی LNG بشویم، حتماً نباید قیمت گاز بیش‌تر از قیمت صادرات از طریق خط لوله باشد.

گاز را به هر قیمتی به پروژه‌های LNG خارجی اختصاص نخواهیم داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، حمیدرضا عراقی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت گاز برای سرمایه‌گذاران خارجی در تولید LNG، گفت: برای دادن گاز به سرمایه‌گذاران باید منافع خود، بازار، قیمت LNG در آینده و امثال آن در نظر گرفته شود و به همین دلیل در مذاکرات باید مشخص شود که گاز با با چه قیمتی می‌توان برای تولید LNG به خارجی‌ها داد.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت‌های خیلی پایین گاز باز هم برای ایران مطلوبیت خواهد داشت، گفت: ما حاضر نیستیم با هر قیمتی گاز را به پروژه‌های احتمالی LNG خارجی دهیم، اما برای اینکه بتوانیم وارد بازار جهانی LNG شویم، حتماً نباید قیمت گاز بیش‌تر از قیمت صادرات از طریق خط لوله باشد و می‌تواند از آن پایین‌تر باشد.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز توضیح داد: به‌دلیل اینکه این گاز در عسلویه تبدیل به LNG می‌شود و وقتی ما گاز را با خط لوله به عراق یا ترکیه می‌بریم، هزینه‌های انتقال هم بر آن بار می‌شود.

    به گزارش فارس، بسیاری از هیئت‌های اقتصادی خارجی به خصوص اروپایی‌هایی که به تازگی به ایران سفر کرده‌اند یکی از اهداف خود را خرید حامل‌های انرژی به خصوص گاز طبیعی در قالب LNG اعلام کرده‌اند.

    با این وجود قیمت‌گذاری گاز طبیعی برای تحویل به واحدهای تولید LNG یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه است چنانکه بعضی شرکت‌های مهم اروپایی به قیمت‌های پایین گاز چشم دوخته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها