عصر خودرو

بحران اقتصادی ونزوئلا صنعت هواپیمایی این کشور را زمین‌گیر کرده است

عصر بازار- انجمن هوایی ونزوئلا اعلام کرد صنعت داخلی هواپیمایی این کشور به دلیل ابرتورم و کمبود قطعات یدکی با مشکلات عدیده‌ای برای عملیاتی باقی ماندن مواجه است.

بحران اقتصادی ونزوئلا صنعت هواپیمایی این کشور را زمین‌گیر کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، انجمن صنایع هوایی ونزوئلا اعلام کرد از سال 2014 تاکنون 80 درصد ناوگان هوایی این کشور زمین‌گیر شده است و مردم این کشور برای سفرهای درمانی و ضروری خود با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. بسیاری از ایرلاین‌های بین‌المللی از سال 2016، سرمایه‌گذاری و فعالیت در این کشور را که زمانی یکی از ثروتمندترین کشورهای آمریکای لاتین بود متوقف کرده‌اند.

    به گفته خورخه آلوارز- رئیس این انجمن- در حال حاضر تنها 8 ایرلاین داخلی در ونزوئلا فعال هستند. وی افزود: به دلیل ناتوانی دولت در فراهم کردن ارز مورد نیاز برای خرید قطعات هواپیمایی نمی توانیم قطعات فرسوده را جایگزین کنیم. زمانی که دلار داریم نمی توانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

    به دستور دولت، قیمت‌ها بر حسب بولیوار- واحد پول این کشور- ثابت نگه داشته شده است و این در حالی است که قطعات مورد نیاز باید از بازارهای خارجی و به دلار خریداری شوند. از سوی دیگر در این کشور به دلیل تغییرات شدید قیمتی، تنها بلیط یک طرفه فروخته می‌شود و این مساله مسافران را برای بازگشت با مشکلات زیادی روبرو کرده است. هم چنین دلال‌ها معمولا بلیط ها را پیش خرید می کنند و به 2 برابر قیمت به مردم عادی می‌فروشند.

    برچسب ها