عصر خودرو

گزارش مشاغل آمریکا در ماه ژوئن؛

اقتصاد همچنان قدرتمند است

عصر بازار- طبق گزارش ماهانه دولت آمریکا در روز جمعه، در ماه ژوئن اقتصاد آمریکا ۲۱۳ هزار شغل جدید در بخش غیر کشاورزی ایجاد کرد، هرچند نرخ بیکاری به ۴ درصد افزایش یافت.

اقتصاد همچنان قدرتمند است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر  ، طبق گزارش ماهانه دولت آمریکا در روز جمعه، در ماه ژوئن اقتصاد آمریکا 213 هزار شغل جدید در بخش غیر کشاورزی ایجاد کرد، هرچند نرخ بیکاری به 4 درصد افزایش یافت.

    اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند پیش‌بینی کرده بودند مشاغل غیر کشاورزی آمریکا در ژوئن 195 هزار شغل اضافه کنند و نرخ بیکاری در 3.8 درصد، که پایین‌ترین نرخ از 1969 تا کنون است، ثابت بماند.

    هرچند اقتصاد آمریکا این ماه در ایجاد مشاغل قدرتمند عمل کرده بود، اما در برای بهبود دستمزدها، کار زیادی انجام نداد. درآمد میانگین ساعتی، نسبت به سال قبل 2.7 درصد رشد کرد که از رقم پیش‌بینی شده، که افزایشی 2.8 درصدی بود، کمتر شد.

    این گزارش امیدها را برای این‌که اقتصاد آمریکا با سرعت بیشتری رشد کند را تقویت کرد. در ربع اول سال رشد اقتصادی آمریکا حدود 2 درصد شد اما به طور گسترده‌ای پیش‌بینی می‌شود در ربع دوم، 4 درصد رشد کند.

    پس از اعلام این گزارش، دلار در برابر یورو 0.6 درصد و در برابر ین ژاپن 0.2 درصد افت کرد. نرخ تبادل دلار، امروز به 110.50 ین در برابر هر دلار و 1.1759 دلار در برابر هر یورو رسید.

    یوآن چین 0.1 درصد در برابر دلار افت کرد و به نرخ 6.6480 یوآن در برابر یک دلار رسید.

    برچسب ها