عصر خودرو

معاون وزیر صنعت خبر داد:

مواد اولیه تولید فرش ماشینی در بورس کالا عرضه می شود

عصر بازار- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه اقلام و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید فرش ماشینی در بورس کالا خبر داد.

مواد اولیه تولید فرش ماشینی در بورس کالا عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ' محسن صالح نیا ' روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی صاحبان صنایع فرش ماشینی در کاشان گفت: تمهیداتی در راستای حمایت از تولیدکنندگان فرش ماشینی اندیشیده شده که عرضه مواد اولیه مورد نیاز تولید فرش ماشینی مانند پلی پروپیلن از جمله این تهمیدات است.
    وی افزود: با این اقدام واحدهای تولیدی می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را بدون واسطه خریداری کنند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین ارز مورد نیاز برخی مواد اولیه که شرایط تولید آنها در داخل کشور امکانپذیر نیست، با هماهنگی بانک مرکزی تامین خواهد شد تا صنعت تولید فرش ماشینی در کشور با وقفه مواجه نشود.
    صالح نیا بیان کرد: فرش ماشینی، بخشی تاثیرگذار به ویژه در صنعت منطقه کاشان است که دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای پشتیبانی از فعالان این صنعت به کار گرفته است و امید می رود که تا 2 ماه آینده نتیجه این تلاش ها ملموس شود.
    وی با اشاره به صادرات بیش از 350 میلیون دلار انواع فرش ماشینی از جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور در سال گذشته اضافه کرد: بیشتر این صادرات از منطقه کاشان انجام شده است.
    مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد تامین مواد اولیه صنایع فرش ماشینی گفت: برخی مواد اولیه این صنعت در داخل کشور از سوی کارخانه های پتروشیمی تولید شده و در اختیار صاحبان صنایع قرار می گیرد.
    ' افسانه محرابی ' افزود: برخی مواد مورد نیاز مانند اکریلیک، پروپیلن، نخ جود و کنف نیز در خارج از کشور تامین می شود که این مواد در گروه نخست ارزی قرار دارند و ارز مورد نیاز آنها با دلار چهار هزار و 200 تومانی تامین می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
    وی بیان کرد: کالاهای صنایع نساجی با توجه به ماهیتی که دارند، قاچاق پذیر هستند و به همین دلیل آسیب های فراوانی دیدند که در این راستا موضوع حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالاهای نساجی از سوی مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری می شود و برای آسیب شناسی مشکلات کمیسیون و کارگروه مشترکی تشکیل شده است.
    مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باتوجه به برگزاری نشست های این کارگروه و بازدیدهای میدانی از منطقه های آزاد کشور، امید می رود با اتفاق نظر مسائل و مشکلات بررسی و برای ارائه راهکار به کمیسیون مشترک ارجاع شود.
    وی در ادامه از صادرات فرش ماشینی در 2 ماه نخست امسال به ارزش 60 میلیون دلار خبر داد و افزود: صادرات فرش ماشینی نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد رشد یافته است.
    محرابی گفت: سال 1396 میزان صادرات بخش نساجی و پوشاک کشور در مجموع افزون بر یک هزار و 31 میلیون دلار بود.
    وی با اشاره به افزایش 21 درصدی صادرات بخش نساجی و پوشاک کشور در مقایسه با سال پیش از آن بیان کرد: سال 95 نیز در مجموع 835 میلیون دلار کالای نساجی و پوشاک از ایران به خارج از کشور صادر شد.
    رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز در این نشست از اجرا نشدن بخشنامه های اقتصاد مقاومتی و معاون اول رئیس جمهوری از سوی سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.
    محمود تولایی گفت: نباید گذاشت در شرایط اقتصادی کنونی کارفرما و کارگران دچار مشکل شوند اما تامین اجتماعی برخی واحدهای تولیدی منطقه را زمین گیر کرده و تعداد زیادی پرونده در این زمینه تشکیل شده است.
    به گزارش ایرنا، شماری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ماشینی منطقه کاشان در ادامه این نشست مشکلات خود از جمله در زمینه تامین ارز مواد اولیه و موانع صادرات را مطرح کردند.
    مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه به همراه محسن صالح نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی مشکلات صنایع فرش ماشینی کاشان به این شهرستان سفر کردند.
    بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان وجود دارد که بیشتر آنها در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت می کنند.
    کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

    برچسب ها