عصر خودرو

نایب رییس اصناف با اشاره به مختومه شدن PMD

نرخ ارز به زودی تعیین تکلیف می‌شود

عصر بازار- نایب رییس اتاق اصناف ضمن بیان اینکه با لغو تحریم‌ها در ماه آینده، نرخ ارز نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شود، گفت: قطعات چینی بی‌کیفیت که مورد استفاده خودروسازی‌هاست به زودی کنار گذاشته می‌شود و خودروهای داخلی با کیفیت‌تر می‌شوند.

نرخ ارز به زودی تعیین تکلیف می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا ، علیرضا راسی  درباره اولین تاثیرات لغو تحریم‌های اقتصادی بر بازار ارز در کشور که ماه آینده اجرا می‌شود، گفت: یکی از شاخص‌های مهم پس از برداشته شدن تحریم‌ها، نرخ ارز است که باید تعیین تکلیف شود، چون بحث نوسان نرخ ارز چالش‌های زیادی را برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان و همه صنوف به وجود آورده است.

    وی با بیان اینکه در حوزه اصناف و بنگاه‌های کوچک و متوسط بعد از تحریم تحولات زیادی را شاهد خواهیم بود، تاکید کرد: همه اینها در نهایت به نفع مردم و تولیدکنندگان است.

    راسی با اشاره به اینکه بخش اعظم مشکلات تولید در محدودیت دسترسی به مواد اولیه است، گفت: اکنون برای تولید بخشی از خودروهای داخلی از اجناس بی‌کیفیت چینی استفاده می‌شود که با برداشته شدن تحریم‌ها در آینده‌ای نزدیک بسیاری از مشکلات این چنینی برطرف می‌شود و تولیدات باکیفیت تری خواهیم داشت.

    نایب رییس اتاق اصناف در عین حال تاکید کرد: با برداشته شدن تحریم‌های ‌بانکی و بازگشت پول‌های بلوکه شده به کشور بسیاری از مشکلات حل می‌شود، چون مباحث اقتصادی مثل یک زنجیر به هم متصل است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مسکن در رکود است که بسیاری از بخش‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند بعد از تحریم مشکل‌گشا باشد بحث رونق در ساخت و ساز و انبوه‌سازی است که می‌تواند فعالیت را در حوزه‌های مختلف افزایش دهد و رونق را به بسیاری از بخش ها برگرداند.

    راسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وام 25 میلیونی خودرو گفت: علیرغم انتقادات زیادی که به این طرح وارد بود باعث شد که بازار خودرو دوباره رونق بگیرد و با رونق این بازار بسیاری از حوزه‌ها نیز فعالیت خود را از سر گرفتند.

    نایب رییس اتاق اصناف با بیان اینکه با گرانی می‌شود زندگی کرد ولی با کسادی نه اظهار کرد: همیشه کشورمان نشان داده که وفای به عهد می‌کند و طبیعی بود که تحریم‌ها دست و پای مردم را در زنجیر کرده بود ولی موضوع مهم این است که با توجه به گفته‌های مقام معظم رهبری خط قرمزها باید لحاظ شود و با درایت مسئولان کشور و رهنمودهای رهبری، اقتصاد از شرایط فعلی خارج شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو