عصر خودرو

نفت، "دلار" را خراب کرد

عصر بازار- ارز در هفته گذشته میلادی تحت تاثیر کاهش قیمت نفت و سیاست‌های بانک مرکزی اروپا قرار داشت. به دلیل کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، ارزش دلار در مقابل ارزهای مرتبط با نفت نظیر دلار کانادا و کرون نروژ تقویت ولی در برابر سایر ارزها تضعیف شد.

نفت، "دلار" را خراب کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، بررسی تغییرات نرخ ارز در هفته منتهی به 13 دسامبر سال جاری (22 آذرماه) در بازارهای جهانی حاکی از آن است که متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین 0.76، یورو 1.96 و فرانک 2.30 همچنین در مقابل پوند 0.37 درصد تضعیف شده است. بنابر آنچه بانک مرکزی اعلام کرده است دو عامل بر ریزش ارزش دلار در برابر سایر ارزها موثر بود.

    "اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا در خصوص انتظار دور از واقعیت از سیاست‌های این بانک" و همچنین "کاهش قیمت کالاهای اولیه و افت بازارهای بورس ایالات متحده" موجبات تضعیف ارزش دلار تا مرز 2.5 درصد را فراهم آورد.

    از سوی دیگر به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک در هفته گذشته میلادی هر یورو در محدوده 1.1026 تا 1.0838 دلار و هر پوند در محدوده 1.5220 تا 1.509 دلار در نوسان بود. همچنین هر دلار نیز در دامنه 120.98 تا 123.37 ین متغیر شد.

    طلا گران شد

    همچنین بررسی تحولات بازار طلا حاکی از آن است که قیمت این فلز در بازار نیویورک در محدوده 1071 تا 1078 دلار برای هر انس در نرخ‌های پایانی ثبت شد.

    متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل 0.70 درصد افزایش دارد.

    دلایل کاهش قیمت نفت

    متوسط بهای نفت خام پایه آمریکا نیز در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماه قبل 9.68 درصد کاهش یافت. به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام پایه آمریکا در محدوده 35.62 تا 37.65 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 36.94 دلار قرار گرفت.

    متوسط بهای نفت خام برنت دریای شمال در هفته گذشته 8.98 درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش یافت. هر بشکه نفت خام برنت به نرخ‌های پایان وقت این بازار در دامنه 37.93 تا 40.73 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن به 39.75 دلار رسید.

    به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام اوپک در محدوده 34.80 تا 36.45 دلار معامله شد. متوسط هفتگی هر بشکه نفت در حدود 35.31 دلار قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل 8.38 درصد کاهش دارد.

    افزایش ارزش دلار در مقابل اسعار جهان روا (ارزهای قدرتمند)، تداوم تاثیر تصمیم هفته ما قبل اوپک مبنی بر عدم کاهش سطح تولید، افزایش ذخایر سوخت آمریکا، پیش بینی اضافه عرضه در سال 2016 توسط موسسه مطالعات انرژی در آمریکا و افزایش تولید نفت اوپک در ماه نوامبر از جمله دلایل کاهش بهای نفت در هفته گذشته از سوی بانک مرکزی عنوان شده است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها