عصر خودرو

افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش سهام بازارهای بورس آسیا را بالا برد

عصر بازار- بانک مرکز آمریکا بعد از اینکه شب گذشته نرخ بهره را افزایش داد،بازارهای جهانی به این تصمیم واکنش نشان دادند، ارزش سهام بازارهای بورس بالا رفت و قیمت طلا کاهش یافت.

افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش سهام بازارهای بورس آسیا را بالا برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، به دنبال افزایش نرخ بهره در آمریکا که بعد از یک دهه اتفاق افتاده است، ارزش سهام بازارهای بورس آسیا افزایش یافته است.

    براساس گزارش بلومبرگ امروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا افزایش قابل توجهی داشتند.

    شاخص نیکی ژاپن رشد 1.59 درصد را تجربه کرد. همچنین شاخص تاپیکس ایندکس توکیو 1.56 درصد، هنگ سنگ 5.8 درصد، CSI 1.71 درصد، S&P 1.46 درصد افزایش یافت.

    بانک مرکزی آمریکا بالاخره شب گذشته بعد از جلسه 2 روزه تصمیم گرفت قیمت بهره را در این کشور از نزدیک به صفر به 0.50 درصد افزایش دهد.

    جانت‌یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا این اقدام را دلیلی بر رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در این کشور عنوان کرده است. به گفته وی تورم در آمریکا در مسیر رسیدن به 2 درصد است.

    رئیس فدرال رزرو آمریکا بعد از اینکه یک سال گذشته به این سمت منصوب شد بارها افزایش نرخ بهره را با توجیه رشد اقتصادی آمریکا مطرح کرده بود اما هر بار تصمیم به افزایش نرخ بهره را به زمان بعد موکول کرده بود.

    افزایش نرخ بهره در آمریکا واکنش زیادی می‌تواند در بازارهای جهانی داشته باشد. در اولین روز کاری بعد از این تصمیم ارزش سهام بورس بازارهای جهانی افزایش یافته و قیمت اونس جهانی حدود 5 دلار کاهش یافته است. قیمت نفت هم تاکنون نزدیک به 30 سنت با کاهش همراه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها