عصر خودرو

فراورش روزانه ۳۸۷ میلیون مترمکعب گاز درمجتمع پارس جنوبی

عصر بازار- مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همزمان با روزهای آغازین فصل سرد سال روزانه بیش از ۳۸۷ میلیون متر مکعب گاز دراین مجتمع فراورش و ۳۲۰ میلیون متر مکعب به خطوط سراسری تزریق می شود.

فراورش روزانه ۳۸۷ میلیون مترمکعب گاز درمجتمع پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایلنا،  مسعود حسنی افزود: این مجتمع با تامین 57 درصد از تولید گاز کشور، با آمادگی کامل به استقبال فصل سرما رفته است و با تلاش شبانه روزی کارکنان، هیچ مشکلی برای تامین گاز مورد نیاز مردم ندارد.

    وی اضافه کرد: پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی همگی با تمام توان در حال فراورش گاز هستند و در این میان سهم پالایشگاه های اول، دوم، سوم، پنجم و نهم که گاز شیرین تولید می کنند، به ترتیب 27، 57، 48 ، 55 و 75 میلیون استاندارد مترمکعب در روز است.

    حسنی با اشاره به تولید پالایشگاه های در حال راه اندازی بیان کرد: سهم پالایشگاه های در حال راه اندازی نیز درتولید بسیار قابل توجه است،به گونه ای که هم اکنون سهم پالایشگاه های ششم و هفتم از تولید کل مجتمع به ترتیب 43 و 11 میلیون استاندارد مترمکعب گاز در روز است.

    وی ادامه داد: علاوه براین محصولات جانبی شامل روزانه 520 هزار بشکه میعانات گازی، 8500 تن گاز مایع و1200 تن گوگرد دانه بندی شده در سطح پالایشگاه های مجتمع تولید می شود.

    حسنی بیان کرد: با تلاش متخصصان، اقدامات گسترده ای با هدف پایداری در تولید و انتقال گاز در دستور کار قرار گرفته است و مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی این آمادگی را دارد که در فصل زمستان، گاز مورد نیاز کشور را تامین کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها