عصر خودرو

پس از یک د‌هه

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش داد

عصر بازار- بانک مرکزی آمریکا شب گذشته برای اولین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را در این کشور افزایش داد.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»  به نقل از رویترز، با تصمیم بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره در این کشور بین ۰.٢5 درصد و 0.5 درصد شد. نرخ بهره در آمریکا از زمان بحران مالی جهانی در سال ٢۰۰٨ نزدیک به صفر بوده است.

    جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا حدود یک سال است که وعده افزایش نرخ بهره را در این کشور می‌داد اما هر بار این وعده‌ها  عملی نمی‌شد.

    بانک مرکزی آمریکا بعد از پایان نشست دو روزه که شب گذشته به پایان رسید این تصمیم را گرفته است.

    اگرچه افزایش نرخ بهره چندان قابل توجه نیست اما احتمال می‌رود بازار‌های جهانی را تحت تاثیر قرار دهد، در نخستین واکنش بازار به این اقدام قیمت اونس جهانی حدود 5 دلار کاهش یافت.

    بانک مرکزی آمریکا در عین حال تخمین خود برای رشد اقتصادی در سال آینده را با برآوردی کمی خوشبینانه‌تر از قبل، از ٢.٣ درصد به ٢.٤ درصد ارتقا داده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که فدرال رزرو تصور می‌کند که افزایش نرخ بهره اثری منفی روی رشد اقتصادی نخواهد داشت.

    احتمال داده می‌شود که این تصمیم به تقویت دلار در برابر ارزهای دیگر منجر شود.

    از دلایلی که بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم خود عنوان کرده می‌توان به افزایش هزینه‌های خانوار و سرمایه‌گذاری‌ها، به همراه تداوم تورم پایین اشاره کرد.

    بانک مرکزی آمریکا پیش بینی تورم 2 درصد را کرده است، بانک مرکزی آمریکا می‌گوید همچنان نرخ بیکاری و تورم را زیر نظر دارد تا اگر لازم باشد نرخ بهره را تغییر بدهد.

    جانت یلن می‌گوید: نظر کارشناسان این است که نرخ بهره‌ آهسته افزایش یابد و از افزایش بیشتر پرهیز شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.