عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده مطرح کرد:

لیگ ستارگان بورس گامی بلند در صنعت مالی

عصر بازار- با توجه به اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت دغدغه جامعه و مسوولان است و علی رغم تلاش هایی که تا کنون صورت گرفته هنوز این تعامل در سطح قابل قبول رقم نخورده است می توان برگزاری لیگ ستارگان بورس را گامی بلند در صنعت مالی کشور در این راستا دانست

لیگ ستارگان بورس گامی بلند در صنعت مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با بیان مطلب فوق گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید به مرحله هم افزایی برسد که با توجه به شرایط فعلی، لیگ ستارگان بورس ظرفیت تحقق این هدف را دارد.

    وی با بیان اینکه صنعت مالی کشور به عنوان یک صنعت جوان می تواند فرصت مناسبی برای جوانان تحصیل کرده کشور فراهم کند، گفت: هدف از هم افزایی صنعت و دانشگاه استفاده دو سوی این خط از ظرفیت های همدیگر است.

    این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: رویکرد موجود به برگزاری لیگ ستارگان بورس، نهادهای مالی را به حمایت از دانشجویان ناگزیر می کند. به عبارتی وقتی سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بستر رقابت و افشای توانمندی دانشجویان را ایجاد می کند، زمینه آشنایی نهادهای مالی بدون هیچ هزینه ای با دانشجویان مستعد و توانمند فراهم می شود.

    مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در ادامه گفتگو با سنا، درباره اثرگذاری این رقابت در بین دانشگاه ها و دانشجویان سراسر کشور نیز گفت: این مسابقه و رقابت مانند هر رقابت دیگر نیاز به آمادگی دارد. به عبارتی لازمه حضور دانشجویان در این لیگ آشنایی مقدماتی با بازار سرمایه و خرید و فروش اوراق بهادار است.

    اشتیاقی تصریح کرد: دانشجویان حاضر در لیگ از فضای مباحث تئوریک و آکادمیک دانشگاهی خارج می شوند و به صورت عینی و عملی در جریان بازار سرمایه و صنعت مالی کشور قرار می گیرند که همین موضوع می تواند در آینده شغلی آنها اثر چشمگیری داشته باشد.

    وی در ادامه اظهار داشت: وقتی دانشجویان به طور ملموس با فضای بورس آشنا شوند، نگاه آنها در دوران تحصیل نگاهی کاربردی و عملی به آموزه هایشان خواهد بود و فارغ از اینکه آیا بعد از برگزاری در این لیگ جذب کارگزاری ها یا سایر نهادهای مالی شوند، این گروه از دانشجویان بدون شک به مراتب آماده تر و توانمندتر از سایر دانشجویان برای ورود به بازار کار هستند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به فاصله معنادار آموزه های تئوریک و فضای واقعی کار گفت: این فاصله شاید در بسیاری از رشته های تحصیلی وجود داشته باشد و از آن به کرات صحبت شود بنابراین معتقدم، حرکت سازمان بورس برای نزدیکی دنیای کسب و کار از طریق معامله در بازار سرمایه با محیط آکادمیک دانشگاهی یک حرکت جسورانه تعبیر و تفسیر می شود.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در بخش پایانی گفتگو با "سنا" ضمن تشکر از سازمان بورس برای ایجاد حلقه اتصال بازار سرمایه با دانشگاه ها و دانشجویان اظهار داشت: دوره اول این لیگ در سطح دانشگاه های پایتخت انجام گرفت اما با توجه به رسانه ای شدن این رقابت، امسال شاهد برگزاری آن در سطح دانشگاه های سراسر کشور هستیم که حکایت از اقبال و ارتقای برگزاری این لیگ دارد.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: برای قطع نشدن این حلقه اتصال باید دانشگاه ها و اساتید،  حضور عملیاتی دانشجویان مالی را در فضای بازار سرمایه مطالبه کنند؛ البته برخی از اساتید دریافت کد معاملاتی و ارائه پرینت حساب معاملات را از دانشجویان خود می خواهند که این اقدام مثبت باید به یک حرکت عمومی در سطح تمام دانشگاه ها و دانشجویان مالی تبدیل شود

    برچسب ها