عصر خودرو

گزارش روز،

بسته شدن PMD و واکنش منفی بازار

عصر بازار- شرکت بهمن لیزینگ پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متعادل و مثبت به گردونه معاملات بازگشت.

بسته شدن PMD و واکنش منفی بازار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، نمادهای حفارس، خشرق، خلنت، ختور و ولبهمن مثبت و بقیه اکثرا با افت قیمتی مواجه شدند. با اعلام افزایش سرمایه حدود 50 درصدی نماد خدیزل از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، می تواند سبب رشد پایدار سهم تا هدف 450 تومان شود همچنین افزایش سرمایه مذکور صرف اصلاح ساختار مالی شرکت خواهد شد.

    گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا معاملاتی منفی را تجربه نمودند و معدود نمادهای شسینا، جم و شکربن مثبت دنبال شدند این در حالیست که با جابجایی بلوک حدود 8 میلیون سهمی نماد پارسان علاوه بر رشد حدود 1 درصدی سهم، رشد 22.5 واحدی شاخص کل را مشاهده کردیم.

    در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری صف خرید و معاملات پرحجم نماد وپست، معاملات مثبت نمادهای وپارس، سمایه و بساما چشم نوازی می کرد بقیه نمادها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند همچنین نماد سرمایه گذاری نیرو بعد از دادوستدهای متعادل و مثبت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد.

    انعقاد قرارداد فروش مستقیم برق 200 مگاواتی نیروگاه شهید منتظری و فولاد مبارکه علاوه بر کاهش هزینه ها، مشکل تأمین برق این شرکت را برطرف می کند و سبب عدم افت قیمت نماد فولاد طی معاملات امروز شد. گروه های فلزی و معدنی علیرغم افزایش قیمت های جهانی فلزات پایه، اکثرا منفی دنبال شدند و فقط نمادهای کچاد، هرمز و میدکو عمدتا تحت تاثیر حمایت های حقوقی و سهامداران عمده، متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند. در این بین معاملات 35 میلیون سهمی نماد فاسمین نمایان تر بود.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان کشور با برشمردن چالش‌های کنونی صنعت سیمان اعلام نمود«انگار صنعت سیمان کشور تا غرق نشود وزارت صنعت، معدن، تجارت مشکلات و چالش‌ها را نخواهد دید، من الان اعلام می‌کنم که تا پایان سال جاری حداقل 50 درصد واحدهای تولیدی سیمان به دلیل مشکلات اقتصادی دیگر قادر نخواهند بود حقوق شاغلان و کارگران‌شان را پرداخت کنند. درحالی که واحدهای تولید سیمان در سال‌های گذشته کمک‌ بسیاری به دولت برای ایجاد اشتغال کرده‌اند. معاملات مثبت و متعادل نمادهای ثاژن و ثمسکن و صف خرید نمادهای سخاش و ثفارس علیرغم افت دسته جمعی گروه های سیمانی و ساختمانی مشاهده کردیم.

    بعد از 12 سال با اجماع آرای کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه کشورهای1+5 پیرامون پرونده ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران(پی‌ام‌دی) بسته شد اما همچنان نظارت ها طبق توافق برجام ادامه خواهد داشت.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای تاپیکو و شبندر با افت (86.01) واحدی به ارتفاع 62،147 واحدی رسید که در این بین نمادهای پارسان و وبصادر بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها