عصر خودرو

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان مطرح شد ؛

بیشترین رشد شاخصه‌های اصلی عملکرد در بین رقبا

تقسیم سود ۲۰۰ تومانی "شسپا"

عصر بازار- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان با حضور ۹۳ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی در تاریخ دوشنبه، ۴ تیر برگزار شد.

بیشترین رشد شاخصه‌های اصلی عملکرد در بین رقبا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، در این جلسه، پس از گزارش هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/1396، تقسیم سود 200 تومانی به ازای هر سهم در دستور کار قرار گرفت. همچنین در این جلسه، 400 میلیون تومان پاداش برای اعضای هیئت مدیره در نظر گرفته شد. از سوی دیگر، موسسه حسابرسی بانیان نیک‌تدبیر به عنوان بازرس و حسابرس مستقل اصلی شرکت برای سال مالی منتهی به اسفند 97  و روزنامه کثیر‌الانتشار اطلاعات به منظور درج آگهی شرکت انتخاب شدند.
    دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه "شرکت نفت سپاهان" شامل موارد استماع گزارش هیئت مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/96 و بررسی برنامه‌های آتی این شرکت، استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال منتهی به 29/12/96، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به 29/12/97، تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت، تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود و پاداش هیئت مدیره بود که به همه این موارد رسیدگی شد.
    همچنین ثبت رکورد تولید در 5 سال گذشته
    محمد ابراهیمی، مدیر عامل شرکت نفت سپاهان در این جلسه ضمن خوشامدگویی به سهامدارن، به اهم دستاوردهای مهم این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت نفت سپاهان توانست بودجه تناژی و بودجه ریالی محصولات پایه را محقق کرده و رکورد بالاترین مبلغ فروش طی چهار سال گذشته را ثبت کند. همچنین ثبت رکورد تولید در 5 سال گذشته از دیگر افتخارات این شرکت در سال 96 بود.
    وی افزود: این شرکت توانست ضمن تنوع بخشی به محصولات در بازارهای هدف صادراتی، نرخ فروش را نیز در این بازار افزایش دهد، این در حالیست که سیاست فروش محصولات صادراتی در سال 96 از اعتباری به نقدی تغییر کرد. همچنین، شرکت نفت سپاهان به ارتقای کمی و کیفی بسته‌بندی محصولات پایه صادراتی توجه ویژه‌ای داشت که توانست با این اقدام، توجه بیشتری را به خود جلب کند.
    مدیر عامل شرکت نفت سپاهان در خصوص سیاست‌های این شرکت در بازارهای داخلی نیز، گفت: شرکت نفت سپاهان در سال 96 با وجود تمرکز بر بازارهای صادراتی، محصولات جدیدی را به بازار داخلی معرفی کرد و سیاست فروش خود را در این بازارها از اعتباری به نقدی تغییر داد. همچنین در سال 96، فروش 68 هزار تن روغن نهایی محقق شد و طرح فروش محصولات مالتی‌گرید نیز به تصویب رسید که افزایش فروش این محصولات را در پی داشت. علاوه بر این، تخفیفات نقدی و کارمزد فروش شرکت کاهش داشت که در نتیجه، موجب افزایش سودآوری شرکت شد.
    وی در این جلسه از عرضه اسلاک وکس و روغن پایه از طریق بورس کالا برای اولین بار و همچنین، کسب موفقیت در پخش با استفاده از فروش مویرگی، خبر داد.
    ابراهیمی ادامه داد: پروژه تعمیرات اساسی یا اورهال در کمترین زمان ممکن و بدون رخداد هیچ حادثه‌‎ای انجام شد و از فیلتراسیون مرحله چهارم واحد موم‌گیری بهره‌برداری شد. ایجاد توانمندی جهت تولید وکس با کمتر از دو درصد روغن، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات پرکنی پیشرفته اتوماتیک OCME، تولید روغن SN150 برای اولین بار و افزایش تولید روغن SOC4 از دیگر دستاوردهای شرکت برای سال 96 بود.
    مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در خصوص اهم اقدامات سال 96 برای افزایش سود‌آوری شرکت، تشریح کرد: تامین مواد اولیه افزودنی و مصرفی سال 97، عمدتا با نرخ ارز مبادله‌ای، تنوع بخشی به منبع تامین خوراک (لوب‌کات)، افزایش چند برابری فروش در بسته‌بندی فلکسی و در نتیجه کاهش بهای تمام‌شده، کاهش هزینه حمل محصولات صادراتی با تغییر روش از پیمانکاری به حق‌العمل کاری، تغییر در رویکرد انبارش کالا در پایانه صادراتی و فراهم کردن زمینه برای ذخیره‌سازی محصولات در این پایانه‌ها از دیگر اقدامات موثر در این شرکت بوده است.
    ابراهیمی در خصوص اقدامات انجام شده در زمنیه حوزه مالی و اقتصادی افزود:  درسال 96، مطالبات ارزش افزوده بالغ بر 1.118 میلیارد ریال از سازمان امور مالیاتی وصول  و وضعیت مالیات عملکرد سنوات قبل تا پایان سال 95 قطعی شد. همچنین در این راستا، مبلغ 1.704.680 میلیون ریال تسهیلات تسویه شده و 333.624 میلیون ریال هزینه‌های مالی شرکت کاهش داشت. از سوی دیگر، مبلغ 32 میلیون درهم از تسهیلات ارزی پیش از موعد تسویه و در مجموع 20 میلیون درهم مطالبات ارزی وصول شد که اقدام بزرگی بوده است.
    بیشترین رشد شاخصه‌های اصلی عملکرد در بین رقبا
    به گفته مدیرعامل "شرکت نفت سپاهان" تعیین تکلیف پرونده عوارض آلایندگی برای سالهای قبل، کسب بیشترین و باکیفیت‌ترین رشد شاخصه‌های اصلی عملکرد در بین شرکت‌های رقیب، رشد قیمت سهام، فروش دو فروند کشتی مازاد بر ظرفیت و انحلال شرکت‌های آریاسولار و گلدن دراپ از دیگر اقدامات مهم شرکت در راستای تحفف اهداف مالی و اقتصادی بود.
    این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز دستاوردهایی داشته است که ابراهیمی به آنها اشاره داشت: انتخاب شرکت نفت سپاهان به عنوان شرکت برتر در زمنیه HSE، برگزاری همایش HSE با حضور نمایندگان صنایع همجوار در مقر پالایشگاه، انتخاب شرکت به عنوان صنایع غیر آلاینده و بهره‌برداری کامل از واحد تصفیه آب از اهم مواردی است که شرکت نفت سپاهان را به اهداف خود در زمینه مسئولیت اجتماعی نزدیک کرده است.
    برنامه‌های آتی شرکت در سال 97
    محمد ابراهیمی، مدیر عامل "شرکت نفت سپاهان" در خصوص برنامه‌های پیش روی این شرکت تشریح کرد: شرکت نفت سپاهان قصد دارد در بندرعباس، پایانه صادراتی خود را ایجاد کند. همچنین، خط تولید ظروف پلاستیکی یک و چهار لیتری و پروژه خط قالب‌گیری وکس از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت است.
    وی افزود: سوله انبار محصول نهایی به همراه سیستم قفسه‌بندی شاتل درایوین نی در دستورساخت قرار دارد و ایجاد واحد جدید TDAE و واحد  MDUبرای تولید FRW از جمله برنامه‌هایی است که شرکت نفت سپاهان آنها را در سال جاری اجرا خواهد کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو