عصر خودرو

مدیرکل سازمان مالیاتی :

اخذ مالیات ارزش‌افزوده ازتراکنش‌های‌بانکی و معاملات‌سکه صحت ندارد

عصر بازار- مدیر کل دفتر نظارت بر امور اجرایی مالیات ارزی افزوده سازمان امور مالیاتی، گفت:‌ خرید و فروش سکه مشمول مالیات ارزش افزوده نیست و اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی صحت ندارد.

اخذ مالیات ارزش‌افزوده ازتراکنش‌های‌بانکی و معاملات‌سکه صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، سید مجتبی احمدی در خصوص مطرح شدن مجدد شایعه دریافت مالیات ارزش افزوده از دستگاه‌های POS و کارت‌خوان‌ها اظهارداشت: این موضوع در گذشته نیز مطرح شده بود که تکذیب شد و سازمان مالیاتی چنین قصدی ندارد.

    مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی مالیات ارزی افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مؤدیان نظام مالیات ارزش افزوده مشخص هستند، تصریح کرد: هر مؤدی که مشمول قانون مالیات ارزش افزوده است بابت خدمتی که ارائه می‌کند باید مالیات آن را پرداخت کند. بنابراین تحت عنوان خرید از POS، مالیاتی پیش‌بینی نشده است.

    وی با اشاره به اینکه مشمولان مالیات ارزش افزوده تا 15 تیرماه امسال فرصت دارند اظهارنامه‌های عملکرد مالیات ارزش افزوده فصل بهار خود را ارائه دهند، در خصوص وضعیت مالیات ارزش افزوده صنف طلا با توجه به نوسانات اخیر، گفت: فکر نمی‌کنم نوسانات اخیر روی خرید و فروش‌ها تأثیر مثبت گذاشته باشد بلکه معمولاً در این شرایط رکود نیز ایجاد می‌کند با این حال وضعیت آنها پس از بررسی عملکرد اظهارنامه و خرید و فروش آنها قابل تحلیل است.

    وی افزود: خرید و فروش سکه مشمول مالیات ارزش افزوده نیست.

    احمدی در گفت و گو با فارس، با اشاره به اینکه طلافروشان 2 نوع مالیات می‌پردازند بیان داشت: آنچه که مربوط به مالیات ارزش افزوده است باید پس از گذشت یک فصل عملکردش را به سازمان ارائه بدهد و همچنین در مورد مالیات عملکرد درآمد اظهارنامه‌های خود را در یک سال مالی ارائه خواهند داد.

    وی افزود: لزوماً با افزایش قیمت طلا سود طلافروشان افزایش نمی‌یابد چون روی معاملات تاثیر می‌گذارد و اگر منجر به رکود شود در نهایت افزایش قیمت می‌تواند زیان ناشی از رکود را جبران کند.

    برچسب ها