عصر خودرو

ایران و بلاروس بر گسترش همکاری های حمل و نقل تاکید کردند

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل بلاروس بر همکاری در حوزه حمل و نقل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کردند.

ایران و بلاروس بر گسترش همکاری های حمل و نقل تاکید کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مصطفی اویسی» در دیدار با «آناتولی سیواک» وزیر حمل و نقل بلاروس با اشاره به حضور بلاروس در توافقنامه چهار جانبه ریلی باکو نقش ایران و این کشور در تکمیل و تسهیل ترانزیت بین المللی را مهم خواند.
    وی گفت: همکاری های دو کشور در سال گذشته تجربه خوبی است که گسترش آن نه تنها به رشد روابط اقتصادی دو کشور بلکه به رونق اقتصادی کشورهای منطقه منجر خواهد شد.
    اویسی اضافه کرد که گسترش هرچه بیشتر مناسبات حمل و نقلی در منطقه می تواند مستقیم و غیر مستقیم موجب ایجاد تنوع در حوزه‌های درآمدزایی دو کشور شود.
    سفیر کشورمان یادآور شد: مناسبات راهبردی در حوزه های اقتصادی، محتاج تدابیر مشترک و همکاری در سایه دوستی دو کشور است و در این راستا ایجاد مسیرهای پروازی مستقیم بین ایران و بلاروس اهمیت فراوانی دارد.
    «آناتولی سیواک» وزیر حمل و نقل بلاروس نیز در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری های اقتصادی با ایران اظهار داشت: ارتباطات جاده ای، ریلی یا هوایی از پایه های اصلی توسعه واقعی روابط اقتصادی بین کشورها است
    وی در ادامه گفت: برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور موجب افزایش استانداردهای امنیت اقتصادی و ثبات در روابط تجاری، فرهنگی و سیاسی می شود و این موضوع از اولویت های مذاکرات حمل و نقلی ایران و بلاروس خواهد بود.
    برگزاری نشست های مشترک کمیته حمل و نقل جاده ای، همکاری در پروژه های ریلی و ترکیبی از دیگر محورهای دیدار مصطفی اویسی و آناتولی سیواک بود.
    جمهوری بلاروس با 207 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت در شرق اروپا قرار دارد و دارای نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت و هم مرز با روسیه، اوکراین، لهستان و لیتوانی است.
    بلاروس پس از فروپاشی شوروی کمونیستی در سال 1991 استقلال یافت و به دلیل حفظ و تقویت توانمندی های صنعتی، فناوری، علمی، پزشکی، تولیدی و اقتصادی، پس از روسیه، از 13 کشور دیگر برآمده از فروپاشی شوروی پیشرفته تر است.

    برچسب ها