عصر خودرو

موافقت سران کنگره آمریکا با آزادسازی صادرات نفت

عصر بازار- رهبران کنگره آمریکا در اقدامی که تا همین چند ماه قبل غیرقابل تصور به نظر می‌رسید با لغو منع ۴۰ ساله صادرات نفت آمریکا موافقت کردند.

موافقت سران کنگره آمریکا با آزادسازی صادرات نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این اقدام تاریخی بیانگر تغییرات سیاسی و اقتصادی ناشی از توسعه حفاری نفت شیل در این کشور محسوب می‌شود.

    اقدام درخصوص صدور مجوز صادرات نفت آمریکا بخش اصلی توافقی است که سران جمهوریخواه کنگره در زمینه قانون بودجه و مالیات اعلام کردند، اما دموکرات‌ها موافقت خود را با این موضوع اعلام نکرده اند. مجلس نمایندگان و سنا هر دو باید این طرح را تصویب کنند و باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا نیز باید آن را امضا کند تا به قانون تبدیل شود.

    این قرارداد منع صادرات نفت آمریکا را که یک اولویت برای جمهوری‌خواهان و شرکت‌های صنعت نفت محسوب می‌شود لغو خواهد کرد و در عین حال براساس آن اقداماتی در زمینه محیط زیست و انرژی‌های تجدید شدنی که دموکراتها بر آن تاکید دارند، اتخاذ خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها