عصر خودرو

برنده اولین لیگ ستارگان بورس تشریح کرد:

بازار سرمایه ، حرکت بر ریل امن

عصر بازار- سرپرست گروه دانشگاه الزهرا که تیم او سال گذشته در اولین لیگ ستارگان بورس رتبه نخست را کسب کرد، برگزاری چنین رقابت هایی را خلاقانه دانست و گفت: ایجاد حس رقابت و قرار دادن دانشجویان در محیط های واقعی، تجربه بسیار خوب و ایده آلی بود که قابل تقدیر است

بازار سرمایه ، حرکت بر ریل امن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، شهناز مشایخ ، با تاکید بر اینکه اجرای چنین ایده هایی باعث می شود دانشجویان تئوری ها را به عمل نزدیک کنند، گفت: در رشته های مالی امکان چندانی برای عینیت پیدا کردن یافته ها و مطالعات دانشجویان وجود ندارد، به همین دلیل برگزاری چنین رقابت هایی بسیار مناسب است.

    عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا این رقابت را باعث ایجاد علاقه در دانشجویان مالی برای حضور در بازار سرمایه دانست و گفت: به همین دلیل دانشجویان، سال گذشته استقبال خوبی برای حضور در این لیگ داشتند.

    وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سنا، رمز موفقت تیم دانشگاه الزهرا برای کسب رتبه اول در رقابت سال گذشته را تشریح کرد و گفت: البته همه گروه ها حرفه ای بودند و زحمت زیادی کشیدند اما برخی به امتحان کردن راه های میانبر علاقه مند هستند.

    مشایخ با اشاره به اینکه این رقابت در بازه زمانی 4 هفته ای برگزار شد، گفت: به همین دلیل فرصت زیادی برای تحلیل های متعدد و نگاه بنیادی وجود نداشت و باید به صورت لحظه ای و روزانه اطلاعات را رصد می کردیم تا می توانستیم بهترین تصمیم را اخذ کنیم.

    وی با تاکید بر مدیریت ریسک در تیم تحت سرپرستی اش، اظهار داشت: برخی گروه ها ریسک های زیادی می کردند اما تیم ما با هدف گذاری سود کمتر، تصمیم گرفت وارد مسیر پرریسکی که احتمال ضرر و زیان سنگین داشته باشد، نشود.

    به گفته مشایخ، تیم الزهرا در رقابت سال گذشته ضمن کنترل ریسک، اقدام به تعدیل پرتفوی با سود مشخص می کرد.

    وی ادامه داد: علاوه بر اینها به اعضای گروه تاکید کرده بودم که به هیچ وجه راه هایی را که ممکن است برای گروه حتی یک ریال جریمه بسازد، انتخاب نکنند.

    سرپرست تیم دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه برخی گروه ها ترکیب پرتفوی بسیار خوبی داشتند، گفت: این گروه ها به دلیل تخلفات با کسر امتیاز مواجه بودند اما گروه دانشگاه الزهرا با هدف گذاری سود کمتر، سراغ روش های پرریسک و راه های میانبر نرفت.

    وی در ادامه از حضور دانشگاه الزهرا در دومین لیگ ستارگان بورس خبر داد و گفت:  چنانچه لزوم حضور فیزیکی شرکت کنندگان در یک مکان مشخص، برداشته شود، گامی در جهت تسهیل حضور علاقه مندانی است که در تهران ساکن نیستند.

    مشایخ با اشاره به اینکه مهمترین هدف برگزاری چنین رقابت هایی آشنایی جامعه دانشگاهی با بازار سرمایه و فرهنگ سازی است، گفت: در برآیند کلی با توجه به استقبال خوب در سال اول می توان گفت طی زمان و با تکرار این رقابت به طور قطع همه اهداف تعریف شده ، محقق خواهد شد.

    عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا برگزاری لیگ ستارگان بورس را ایده بسیار موفقی دانست و گفت: با برگزاری چنین رقابت هایی جامعه علمی کشور با بازار سرمایه آشنایی بیشتری پیدا می کنند و تئوری های دانشگاهی آنها به عمل می رسد.

    برچسب ها