عصر خودرو

تمایل اوکراین به توسعه روابط تجاری با ایران در حوزه نفت، گاز و کشاورزی

عصر بازار- نماینده اتاق بازرگانی اوکراین، ایران را یکی از بزرگترین کشورهای جهان در حوزه نفت و گاز خواند و از تمایل اوکراین مبنی بر توسعه روابط تجاری با شرکت‌های ایرانی در این صنعت خبر داد.

تمایل اوکراین به توسعه روابط تجاری با ایران در حوزه نفت، گاز و کشاورزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا ، آندره پتروویچ برزنی در جلسه مشترک با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز و جمعی از فعالان اقتصادی استان به‌منظور توسعه مراودات تجاری استان با این کشور، اظهارکرد: اوکراین کشوری صنعتی و بزرگ با جمعیتی بیش از 45 میلیون نفر است و با برخورداری از صنایع مختلف توانمند، مایل به توسعه و همکاری تجاری در بخش نفت، پتروشیمی، فرآورده‌ها و محصولات نفتی با کشور ایران و به‌خصوص استان خوزستان است.

    وی با اعلام آمادگی اوکراین برای بررسی، پیگیری و پشتیبانی از ظرفیت‌های توسعه بخش‌های مختلفی که مدنظر بازرگانان خوزستانی است، افزود: من به منظور توسعه روابط و همکاری‌های تجاری کشورم و خوزستان به اهواز سفر کرده‌ام و خصوصا در حوزه کشاورزی از شما دعوت به همکاری می‌کنم و از پیشنهادات سرمایه‌گذاری شما در صنعت کشاورزی استقبال خواهیم کرد.

    برزنی از تمایل این کشور به توسعه روابط تجاری با ایران در صنعت معدن نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: کارخانه‌های بزرگی در زمینه اتوماسیون صنعت، معدن و تجهیزات معدنی در اکراین وجود دارد؛ همچنین کشور اوکراین دارای پتانسیل صادرات گندم و جو به ایران است و در صورت استقبال از این حوزه، می‌توانیم در آینده سرمایه‌گذاری سودمندی انجام دهیم.

    وی با تاکید بر ارائه راهکار برای تعیین مسیر صادرات و واردات عنوان کرد: به علت برخی از مشکلات امکان استفاده از دریای خزر جهت مبادلات تجاری وجود ندارد و باید تدابیری در این خصوص اندیشید و همچنین باید دیگر زمینه‌های همکاری تجاری اوکراین با خوزستان را بررسی کرد.

    برزنی با بیان این که در سال آتی تعدادی هیات تجاری از اوکراین وارد ایران می‌شوند، از پیشنهاد راه‌اندازی نمایشگاه جهت معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری و معرفی توانمندی‌های تجاری اوکراین در خوزستان استقبال کرد.

    در ادامه این نشست، شهلا عموری، رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به پتانسیل بالای استان جهت ترانزیت کالا و محصولات به کشور عراق اظهار کرد: خوزستان می‌تواند محصولات اوکراین را به کشور عراق ترانزیت کند.

    وی گفت: ایجاد نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌های کشور اوکراین و همچنین ارائه لیستی از محصولات صادراتی اوکراین و کالاهای وارداتی خوزستان به توسعه روابط تجاری ما با این کشور کمک شایانی می‌کند. مرحله بعد تعیین استانی در اوکراین است که دارای زمینه همکاری تجاری با استان خوزستان می‌باشد و در نهایت انعقاد تفاهم‌نامه به‌صورت مستقیم با شرکت‌های مستقر در آن استان از دیگر پیشنهادهای ما است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها