عصر خودرو

کروکدیل های بازار سرمایه، صبور و موفق

عصر بازار- ما برای اینکه بتوانیم در معامله گری و یا هر کار دیگری موفق باشیم لازم است از طبیعت چیزهایی را یاد بگیریم، همانگونه که اعداد فیبوناچی و عدد طلایی کمک زیادی به ما در تشخیص سطوح حمایت و مقاومت از لحاظ ریاضی در بازارهای مالی به داشت، ما لازم است از طبیعت نیز یک سری از رفتارها و شخصیت ها را یادبگیریم، چرا که بازار چیزی نیست جز تبلور رفتار جمعی انسانها .

کروکدیل های بازار سرمایه، صبور و موفق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در قسمت استوایی استرالیا کروکدیل آب شور قاتلی ترسناک و باهوش است که چندین روز یا هفته صبورانه منتظر می ماند تا شکاری بی خبر از همه جا به لبه ی آب بیاید و تبدیل به غذای بعدی او شود. کروکدیل ها از بسیاری از جهات موفق ترین حیواناتی اند که تا به حال وجود داشته اند.آنها حدود 2میلیون سال است که مشغول زندگی اند و حتی از دایناسور ها نیز بیشتر زندگی کرده اند. آنها در طول سال ها تکامل یافته اند تا در کنار انسان ها موفق ترین شکارچی زمین باشند.کروکدیل ها قاتلانی فرصت طلب اند.

    مشهور است که آنها ابتدا رفتار شکار خود را به دقت بررسی می کنند و تا سرحد مرگ منتظر می مانند و وقتی که زمان مناسب فرا رسید با دقت و اعتماد به نفس شکار خود را صید می کنند. در واقع برای مردم امری عادی است که با این حیوانات برای روزها و شاید هفته ها شنا کنند بدون هیچ نشانه ای از حمله.تا اینکه روزی یک نفر برای شنا، ماهی گیری یا حتی قدم زدن می رود ودیگر باز نمی گردد.

    این شواهد دنیای واقعی نشان می دهد که یکی از قدیمی ترین و خوش تکنیک ترین شکارچیان روی زمین در واقع یکی از صبور ترین و منظم ترین ها نیز هست. تئوری سازگاری با محیط داروین نیز به این حیوانات علاقه خاصی دارد.آنها به این دلیل از زمان دایناسورها تا کنون دوام آورده اند که روش شکار و وفق دادن خودشان با محیط ،روشی موفق بوده است.کروکدیل آب شور شاید آخرین شکارچی طبیعت باشد. او فقط به یک وعده در هفته احتیاج دارد زیرا شکار هایی کم اما با ارزش را می گیرد تا زیاد و بی ارزش.

    به عنوان سرمایه گذار چیز های زیادی از کروکدیل ها می توان یاد گرفت بیایید چند نمونه از آنها را کشف کنیم.

    برای یک معامله گر کروکدیل ها بهترین نقش را دارند

    کروکدیل بهترین نقش ما به عنوان یک سرمایه گذار است. رفتار آنها نمونه ای عالی است که یک سرمایه گذار باید داشته باشد. ما بدون شک شکارچی هستیم نه فقط سرمایه گذار، بلکه انسان ها به طور ذاتی شکارچی اند.به عنوان سرمایه گذار ما باید روش شکار کروکدیل را کپی برداری کنیم.ما باید در روش مان صبور، منظم ، انعطاف پذیر و خوش تکنیک باشیم. آنها هم چنین توانایی سریع یاد گرفتن و اجتناب کردن از حرکات ریسکی را نشان دادند که بعدا در مورد آن صحبت می کنیم. این ها کارهایی است که ما باید به عنوان سرمایه گذار انجام دهیم.

    به کروکدیل ها فکر کنید. آنها بزرگ و چاق هستند و به میزان زیادی پروتئین در رژیم روزانه شان نیاز دارند تا بتوانند زنده بمانند ،شنا و شکار کنند. آیا بهترین راه مصرف انرژی برای او این است که کل روز را در آب شنا کند و به دنبال ماهی های کوچک بگردد که به آسانی به تله می افتند؟ تصور کنید که چه قدر انرژی باید صرف این کار کند.اگر شما مانند من به شخصه آنها را دیده باشید متوجه منظورم خواهید شد.کروکدیل ها به گونه ای رشد و تکامل پیدا کرده اند تا شکارچیانی صبور باشند و غذاهای کوچک به اندازه یک وعده غذایی بزرگ توجه آنها را جلب نمی کند.

    به عنوان سرمایه گذار هدف ما انجام یک معامله بزرگ و شیرین است تا ما را تا معامله بعدی ساپورت کند.مطمئنا ما ضررهایی کوچک نیز در راه سود بزرگمان خواهیم داشت.اما هدف اصلی اینجا واضح است کناره ها بایستید تا یکدفعه به هدف خود حمله کنید.ما نمی خواهیم که در کل طول رودخانه شنا کنیم و به دنبال ماهیان کوچک باشیم ما منتظر خواهیم ماند تا برای خودمان یک شکار پر سود صید کنیم (به عنوان مثال کروکدیل ها احتمالا یک کانگورو ، یک سگ و حتی یک انسان را شکار می کنند)

    در زبان انگلیسی اصطلاحی وجود دارد که حتماً شما آن را شنیده اید: تمام چیز های خوب نصیب کسی می شود که صبر (گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی).این عبارت فقط در مورد صبر داشتن، منظم و با طرح و نقشه بودن، صحبت می کند.اما مفهوم آن در مورد کروکدیل و یک سرمایه گذار صدق میکند.

    این ممکن است شما را شوکه کند که من این روز ها فقط سه بار در هفته یا گاهی اوقات کمتر سرمایه گذاری می کنم. شما حتما با خود می گویید که این برای پول در آوردن کافی نیست.من شما را به خاطر این تفکر سرزنش نمی کنم. این گونه فکر کردن با وجود سایت هایی که کل روز در مورد یک تجارت پر سود صحبت می کنند دور از انتظار نیست.اما تجربه شخصی من می گوید که صبر کردن برای یک معامله خوب بهتر از این است که کل روز را به نمودار و جداول چسبیده باشید و سعی کنید تا با هر چیزی سرمایه گذاری کنید. بهترین سرمایه گذاری ها واضح اند . آنها با شما صحبت می کنند و می گویند که مرا انتخاب کنید.زمانی که شما بدانید دنبال چه می گردید این کار عادی خواهد شد.

    برای مثال سعی کنید که چندین روز یا هفته به دنبال یک نشانه مناسب باشید تا آنرا انتخاب کنید. در معامله بسیار به یک کروکدیل شباهت داشته باشید. حتی شاید یک تصویر کروکدیل را بخرید و آن را در دفترتان نصب کنید تا یاد آور باشد که این موجود چگونه در طول تاریخ موفق بوده و مهم تر اینکه چرا؟

    کروکدیل ها در تلاش هایشان نتایج خوبی میگیرند

    می توان گفت اگر یک کروکدیل بخشی از شکارش را با دهنش بگیرد دیگر از دستش در نمی رود.کروکدیل ها در حمله نتایج خوبی دارند زیرا آنها صبور اند و به دنبال ساده ترین فرصت می گردند سپس با اعتماد به نفس و سرعت عمل میکنند.اما یک شیر ممکن است در بسیاری از تلاش هایش بی نتیجه بماند و مقدار زیادی انرژی را هم هدر بدهد.کروکدیل ها سعی میکنند که تلاش بی نتیجه کمتری داشته باشند زیرا آنها زمان و انرژی را هدر نمی دهند. آنها صبر می کنند و خودشان را کنترل می کنند تا شکارشان خودش به دهانش برود.
    به عنوان سرمایه گذارصبور بودن می تواند شانس موفقیت شما را بالا ببرد. کنترل کردن خودمان تنها چیزی است که می توانیم انجام دهیم.ما نمی توانیم طعمه خود را (بازار)کنترل کنیم.ما می توانیم پول خود را ذخیره کنیم و صبورانه منتظر بمانیم تا زمان مناسب برای ما فرا برسد. اینگونه شما می توانید شکار خوبی بزنید نه با صد بار سرمایه گذاری کردن در تلاش هایی بی نتیجه برای عوض کردن بازار .

    کروکدیل ها سریع یاد می گیرند.

    کروکدیل ها سریع یاد می گیرند و خود را با تغییرات محیط سازگار می کنند. خصوصا سریع یاد می گیرند که از شرایط خطرناک دوری کنند. همین توانایی یادگیری سریع و دوری از خطر باعث شده که آنها مدت زیادی زندگی کنند و از دایناسورها نیز پیشی بگیرند.دوری از ریسک راهی است که یک جاندار میتواند زنده بماند و با انتخاب طبیعی سازگاری داشته باشد و جنگ بین گونه ها را برنده شود.همچنین ریسک نکردن در زمانی که لازم نیست و سریع یاد گرفتن دو کلید مهم برای مبدل شدن به یک سرمایه گذاری خوب بازار ارز بین الملل می باشند.

    نکته

    ماهمیشه گفته ایم که ” مدیریت ریسک ” کلید موفقیت است. بعضی سرمایه گذارها سریع مثل کروکدیل ها یاد نمی گیرند.آنها اشتباه دفعه قبل را دوباره و دوباره تکرار می کنند تا زمانی که تمام سرمایه خود را برباد دهند. با اینکه ما بسیار از کروکدیل ها باهوش تریم، اما احساساتی تر نیز هستیم و این احساسات باعث می شوند که یک سرمایه گذار در مورد خودش و بازار درنگ یا تردید کنند و موقعیت از دست برود.یک کروکدیل به خودش شک نمی کند آن فقط یک شکارچی حواس جمع است و”صبور بودن و منظم بودن” با تکرار، تبدیل به عادت می شوند.

    به عنوان سرمایه گذار ما باید از اشتباهات خود درس بگیریم و سریع باشیم زیرا پای پول وسط است.شعار ریسک نکردن ما این است: زیاد سرمایه گذاری نکردن و زیاد ریسک نکردن در هر معامله.

    ذخیره انرژی برای شکار بعدی

    کروکدیل برای یک غذای بزرگ صبر می کند زیرا این منطقی تر به نظر می رسد. آنها انرژی و وقت را اینگونه ذخیره می کنند و این همان چیزی است که زندگی آنها را طی میلیون ها سال و زمانی که غذا کم بوده تضمین کرده است. این گونه تصور کنید که با دخالت نکردن زیادی در معامله هایتان باعث پول در آوردن می شوید. این روشی آسان است.

    اینگونه تصور کنید که با سرمایه گذاری نکردن پول در می آورید زیرا شما واقعا با بیش از حد سرمایه گذاری نکردن پول در می آورید شما با ازدست ندادن پول در واقع پول بدست می آورید. احتمالا یک کروکدیل کمتر غذا می خورد اگر تمام روز در رود خانه می گشت و ماهی های کوچک را می خورد. کروکدیل به طور غریزی می داند که با صبور بودن و آرام بودن می تواند غذایی با کیفیت بالا بدست آورد. کروکدیل خودش و محدودیت هایش را می شناسد و از قدرت خود به بهترین نحو استفاده می کند.مطمئنا با توجه به مدت زمان زندگی کروکدیل ها صبر و نظم جواب خواهد داد.

    نکته

    این حیوان به طور غریزی می داند که باید صبر کند و انرژی خودش را ذخیره کند تا شکاری بزرگ بدست آورد. این صبوری یک نوع مهارت است که کروکدیل ها دارند و برای آنها تبدیل به یک عادت شده است. مدت زمان برای یک سرمایه گذار مهم است ما باید در حساب هایمان پول را ذخیره کنیم تا وقتی یک طعمه خوب دیدیم بتوانیم از آن نهایت استفاده را ببریم.

    اگر ما دور و بر بگردیم و با هر چیزی سرمایه گذاری کنیم حساب هایمان را خالی خواهیم کرد و پول کافی برای نهایت استفاده از یک معامله خوب را نخواهیم داشت.همانطور که اگر یک کروکدیل تمام روز را به دنبال ماهی های کوچک برود دیگر انرژی کافی برای شکاری بزرگ را نخواهد داشت.

    کروکدیل ها بسیار با شرایط سازگار اند

    کروکدیل ها سریع یاد می گیرند که چگونه خود را با شرایط وفق دهند.این دلیلی است که آنها توانسته اند این همه سال را زنده بمانند. کروکدیل ها باید هر بار روش گیر انداختن آنها را عوض کنند زیرا گرفتن آنها با یک روش برای دوبار بسیار دشوار است.

    بسیاری از محققان عقیده دارند که سازگاری سریع کروکدیل ها و توانایی آنها در بی اعتنایی به گرسنگی برای مدت طولانی و صبر کردن برای موقعیت خوب ، دلیلی است که باعث شده تا آنها از چیزی که دایناسورها را کشت فرار کنند.این واضح است که توانایی کروکدیل در وفق دادن خودش با شرایط متغیر محیط باعث شده که میلیون ها سال زنده بماند.

    به عنوان سرمایه گذار ما باید به شرایط متغیر بازار عادت کنیم و همانگونه که گفتیم ما باید کاملاً روی خودمان کنترل داشته باشیم تا بتوانیم شکار مناسب را بدست آوریم. یکی از قشنگ ترین چیزها در مورد تحلیل پرایس اکشن معامله ها این است که آن یک راه کار، سازگار با محیط است. در حالی که بسیاری از سیستم های سرمایه گذاری سختگیرانه شما را مجبور به چسبیدن به یک سری قوانین می کند. پرایس اکشن یک سری راه کار به شما می دهد که با آن می توان با هر سیستمی سرمایه گذاری کرد و با آن سازگاری داشت.

     

    معامله گری به سبک کروکدیل ها باید برای شما یک عادت شود

    در بخش های قبل من در مورد خوبی های صبر کردن برای شما صحبت کرده ام و این که صبر کردن مهم ترین ویژگی بزرگترین سرمایه گذارها بوده.من در بسیاری از مواقع گفته ام که “کمتربیشتر است” و فکر میکنم بر اساس شرایط بازار امروز این اصطلاح مشهود تر است.

    نکته

    تقریبا تمام رفتار های کروکدیل شبیه سازی نکته ای است که می توان از آن در معامله استفاده کرد. کروکدیل اثبات طبیعی این است که “کمتر بهتر است” و اینکه دستور العمل موفقیت صبر کردن برای بدست آوردن فرصت مناسب است.این دستورالعمل به کروکدیل ها کمک کرده تا 200 میلیون سال در زمین زندگی کنند و اگر به درستی از آن استفاده کنید به شما نیز کمک خواهد کرد تا در بورس دوام بیاورید.

    برای کروکدیل این مهم است که شکارش را درک کند و بداند که کجا آن را پیدا خواهد کرد و صبورانه منتظر بماند تا زمان مناسب فرا برسد. به عنوان سرمایه گذار ما باید بدانیم که سقف تجارت ما کجاست و قبل از از راه رسیدن آن پول خود را به هدر ندهیم.

    برچسب ها