عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران:

بازار مشتقه ارزی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی امنیت می دهد

عصر بازار- عضو اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران معتقد است، با توجه به اینکه موضوع تک نرخی شدن ارز در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته، راه اندازی بازار مشتقه ارز می تواند به آرامش و کنترل قیمت ها کمک کند.

بازار مشتقه ارزی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی امنیت می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، احمد پورفلاح  گفت: شرایط پساتحریم می تواند منابع ارزی بیشتری را در اختیار بانک مرکزی قرار دهد، از سوی دیگر با اجرایی شدن سوئیفت هم می توان مطمئن بود که عرضه و تقاضا در معاملات آتی ارز با نظارت و منابع بیشتر بانک مرکزی انجام خواهد شد و به این ترتیب به بخش مولد کشور کمک خواهد شد.

    نماینده بخش صنعت در اتاق بازرگانی تاکید کرد: عرضه وتقاضا در معاملات آتی ارز باید حاکم باشد، اما بانک مرکزی به عنوان سکاندار در مقاطع بحرانی و خاص می تواند به بازار ورود کرده و عرضه را افزایش داده و جلوی شوک به این بازار را بگیرد.

    وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود از اردیبهشت سال آینده، شرایط اقتصادی ایران پس از مدت ها به سامان برسد و به این ترتیب بانک مرکزی می تواند کنترل بیشتری بر بازار ارز داشته باشد و راه اندازی معاملات آتی ارز هم با توجه به آزادسازی منابع بلوکه شده و تسهیل صادرات نفت می تواند بر کنترل قیمت ارز تاثیر به سزایی داشته باشد؛ در آن زمان قیمت ارز به صورت منطقی و به دور از شوک در معاملات آتی کشف می شود که ارائه چشم اندازی واقعی و منطقی از بهای ارز در ماه های آینده، باعث ایجاد امنیت در سرمایه گذاری های داخلی و خارجی می شود که این موارد در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها