عصر خودرو

به بهانه انعقاد نخستین قرارداد ترانزیت برق از سوی بخش خصوصی عنوان شد؛

استقبال بورس انرژی از معاملات مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برق

عصر بازار- مدیر عامل بورس انرژی ایران با استقبال از انعقاد نخستین قرارداد ترانزیت برق توسط بخش خصوصی، از آمادگی این بورس به منظور انجام معاملات مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بازار فیزیکی این بورس خبر داد.

استقبال بورس انرژی از معاملات مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید علی حسینی با اعلام این خبر گفت : با توجه به "ابلاغ شرایط تامین برق مشترکین تعرفه تولید (صنعت و معدن) شرکت‌های برق منطقه‌ای از طریق انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان غیردولتی" در تاریخ 9 آبان 94 توسط وزیر نیرو، زمینه برای حضور و انجام معامله مشترکین تعرفه صنعت و معدن در بورس انرژی ایران فراهم شده است و انعقاد اولین قرارداد در این زمینه را می‌توان سرآغاز فصلی نوین در تجارت برق در کشور و حرکت آن صنعت به سمت کاهش تصدی‌گری دولت و اجرای اصل 44 قانون اساسی دانست.

    مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با اشاره به مزایای انجام معاملات مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برق از طریق بورس انرژی ایران از جمله برخورداری تولیدکنندگان از 10 درصد معافیت مالیاتی، کاهش ریسک نکول تعهدات طرفین معامله با استفاده از خدمات اتاق پایاپای، کاهش هزینه‎های معاملاتی برای مشتریان در مقایسه با هزینه‌های قراردادی معامله در خارج از بورس، شفافیت در قیمت قراردادها و برخورداری از چارچوب مقرراتی جامع در حوزه معاملات و تسویه معاملات، تأکید کرد: بورس انرژی با برخورداری از سامانه‌های تمام الکترونیکی در زمینه معاملات و سایر بسترهای لازم معاملاتی، همچنین وجود شبکه بازاریابی متشکل و حرفه‌ای شرکت‌های کارگزاری عضو خود آماده است زمینه را جهت تسهیل معاملات مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برق فراهم آورد.

    مدیرعامل بورس انرژی با اعلام عبور ارزش معاملات بازار برق بورس انرژی ایران از مرز 10 هزار میلیارد ریال در روزهای گذشته، ابراز امیدواری کرد : با فراهم شدن امکان حضور مشترکین صنعتی در بازار برق بورس انرژی ایران، ضمن متنوع شدن نوع و تعداد خریداران برق در این بورس شاهد ایجاد فضای رقابتی‌تر و پویاتری در بازار برق بورس انرژی ایران باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو