عصر خودرو

سرمایه گذاری خارجی شرق آسیا ۵.۲ میلیارد دلار کاهش یافت

عصر بازار- «گزارش ۲۰۱۸ سرمایه گذاری جهانی» نشان می دهد که میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه شرق آسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

سرمایه گذاری خارجی شرق آسیا ۵.۲ میلیارد دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، گزارش 2018 سرمایه گذاری جهانی که توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل منتشر شد حاکی از آن است که میزان جذب سرمایه گذاری در منطقه شرق آسیا در سال 2017 میلادی با تقریبا 17 درصد کاهش در مقایسه با سال 2016 میلادی به 25.5 میلیارد دلار رسید؛ این در حالی است که مجموع جذب سرمایه گذاری در شرق آسیا در سال 2016 میلادی 30.8 میلیارد دلار ثبت شده است.

    اما سرمایه گذاری مستقیم خارجی در قطر در سال گذشته میلادی در مقایسه با سال 2016 میلادی با تقریبا 27 درصد افزایش به رقم 986 میلیون دلار رسید که این موضوع نشان می دهد سرمایه گذاران جهانی نسبت به فضای اقتصادی این کشور با وجود تحریم های عربی بی تفاوت بودند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2016 میلادی در قطر 774 میلیون دلار ثبت شده است.

    بر همین اساس، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در قطر در سال 2017 میلادی معادل تقریبا یک درصد از سرمایه ثابت ناخالص این کشور بود. ماه گذشته میلادی هم کابینه قطر لایحه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن سرمایه گذاران غیر قطری اجازه سرمایه گذاری 100 درصدی در هیچ بخش تجاری را در این کشور نخواهند داشت.

    بر پایه این گزارش، موسسه اعتبار سنجی فیچ، چشم انداز بانک دوحه را از منفی به حالت پایدار ارتقاء داده است.

    برچسب ها