عصر خودرو

ایران برای بدترین سناریوی قیمت پایین نفت آمادگی دارد

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با تاکید بر برنامه ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام پس از لغو تحریمها، گفت: ایران برای روبرو شدن با بدترین حالت قیمتهای پایین نفت خام آماده است.

ایران برای بدترین سناریوی قیمت پایین نفت آمادگی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی نیا گفت: حتی اگر قیمتهای جهانی نفت خام کاهش یابد، ایران به هیچ وجه برنامه خود را برای افزایش تولید و صادرات نفت خام به تاخیر نمی اندازد.

    وی افزود: ایران که انتظار دارد تحریمهای این کشور در هفته نخست ماه ژانویه برداشته می شوند، هم اکنون مشتریان خود را برای برنامه افزایش تولید و صادرات نفت خام خود پیدا کرده است.

    داده های جمع آوری شده از سوی بلومبرگ نشان می دهد که ایران در ماه نوامبر روزانه دو میلیون و ٨۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.

    بر اساس این گزارش، دولت ایران هم اکنون خود را برای واگذاری پروژه های نفت و گاز بر اساس مدل جدید قراردادهای نفتی این کشور آماده می کند.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ایران گفت: فرض کلی ما براساس بازارهای جهانی با قیمتهای پایین نفت خام است، بنابراین چنانچه قیمتها به پایین ترین سطح ممکن برسد ما خود را برای بدترین سناریو آماده کرده ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها