عصر خودرو

معاون سازمان حمایت خبر داد:

ثبت قیمت ها در سامانه ۱۲۴ برای مقابله با گران فروشی

عصر بازار- معاون سازمان حمایت گفت: برای نظارت بیشتر بر قیمت کالاها مقرر شد بنگاه های اقتصادی که از ارز رسمی استفاده می کنند قیمت محصولات خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

ثبت قیمت ها در سامانه ۱۲۴ برای مقابله با گران فروشی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهرام میرآخرلو معاون سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر تصریح کرد: برای نظارت بیشتر  بر قیمت کالاها مقرر شد تمامی بنگاه های اقتصادی که از ارز رسمی کشور استفاده می کنند قیمت محصولات خود را در سامانه 124 ثبت کنند.

    وی ادامه داد: البته اینطور نیست که افراد هر قیمتی که بخواهند در این سامانه ثبت کنند و طبق لیستی که بانک مرکزی در اختیار ما قرار داده قیمت محصولات را به صورت رندوم بررسی می کنیم تا با واقعیت مطابقت داشته باشد.

    میرآخرلو اظهار داشت: با تشکل ها و اصناف مکاتبه شده تا واحدهای زیرمجموعه خود را به اعلام قیمت در این سامانه تشویق کنند و تا پایان هفته انتظار می رود میزان بارگذاری در این سامانه افزایش یابد.

    معاون سازمان حمایت در خصوص واکنش این سازمان در برابر گرانی های اخیر گفت: وظیفه ذاتی ما کنترل قیمت ها و مراقبت از بازار است در بخش کالاهای گروه اول که نیاز اساسی مردم محسوب می شود نظارت ما به صورت بازرسی محور است و از ابتدای تولید تا زمان فروش را در بر می گیرد.

    وی افزود: در کالاهای گروه دوم مسئولیت پایش بر عهده سازمان حمایت است و بر اساس شکایات مردمی ، تخلفات را پیگیری می کند بر این اساس امسال 15 هزار شکایت در سامانه 124 ثبت شده که 50 درصد آن واقعی و قابل بررسی بوده است.

    میرآخرلو تصرح کرد:همکاری ما با سازمان تعزیرات حکومتی در رسیدگی به پرونده های تخلف افزایش یافته  است .

    این مقام مسئول در خصوص افزایش قیمت در حوزه خودرو تاکید کرد:  هجوم نقدینگی و افزایش تقاضای کاذب ، بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده که طی چند روز گذشته با افزایش عرضه و متناسب سازی شرایط فروش وضعیت رو به بهبود رفته است.

    وی افزود: در این شرایط مردم باید همکاری کنند چراکه نگرانی از آینده بازار و هجوم تقاضا ، بازار را مختل می کند.

    معاون سازمان حمایت تصریح کرد: وظیف سازمان هم در این شرایط افزایش میزان بازرسی هاو هدفمند شدن بازرسی ها است.

    بر اساس این گزارش در ادامه برنامه اسفنانی رییس سازمان تعزیرات استان تهران تصریح کرد:اکیپ های گشت سازمان ، صبح و بعد از ظهر در بازار حضور دارند و پرونده های تخلف در حال رسیدگی است.

    وی ادامه داد:وضعیت خاص کنونی به دلیل نوسان قیمت دلار ایجاد شده و در این شرایط شاید نظارت و رسیدگی سازمان تعزیرات محسوس نباشد اما نظارت ها انجام می گیرد.

    وی ادامه داد:ثبت قیمت ها در سامانه 124 در کنترل بازار  موثر خواهد بود و دست ما را برای برخورد با تخلفات باز می کند.

    اسفنانی تاکید کرد: طی روزهای گذشته با گران فروشی در حوزه لبنیات و تخم مرغ برخورد داشته ایم و در حوزه خودرو نیز هزار مورد شکایت به ما رسیده که 480 مورد تشکیل پرونده و بررسی شده است.

    برچسب ها